آذربایجانایران

مدارس شهرهای آذربایجان همچنان درگیر مسمومیت های سریالی دانش آموزان

روز شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ گزارش های متعددی از مسمومیت دانش آموزان مدارس در شهرهای اورمیه و سولدوز (نقده) آذربایجان غربی و اردبیل مخابره گردیده است.

در شهر اردبیل دانش آموزان ۹ مدرسه به نامهای معراج، خلبان ذاکر، بهاران، سما، زینبیه، شاهد، آسیه، فردا و فرزانگان دچار علائم مسمومیت گردیده و برخی از دانش آموزان جهت درمان به بیمارستان خمینی شهر اردبیل منتقل شده اند در شهر اورمیه نیز گزارشها از مسمومیت دانش آموزان ۲ مدرسه به نامهای سعدی و ۲۳ تیر حکایت دارد همچنین دانش آموزان مدرسه دخترانه فدک در شهر سولدوز(نقده) آذربایجان غربی با علائم مشابه روبرو شده اند.

والدین بسیاری از دانش آموزان در دیگر مدارس شهرهای مذکور نیز پس از شنیدن اخبار مرتبط با مسمومیت به دلیل ترس از احتمال مسمومیت فرزندانشان به مدارس مراجعه کرده و علی‌رغم مخالفت مسئولین مدرسه از دانش آموزان خواسته اند به خانه برگردند.

همچنین گزارش شده است که والدین دانش آموزان در مقابل مدرسه خلبان ذاکر با نیروهای امنیتی و انتظامی درگیر شده و برخی از والدین توسط مامورین ضرب و شتم شده اند.

در شهر اردبیل گزارشهایی مبنی بر اینکه تماس والدین با اورژانس بی پاسخ مانده و از تماس گیرندگان خواسته شده است با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند و پس از اعلام و تایید پلیس، آمبولانس به مکانهای مذکور اعزام خواهد شد.

علی محبوبی‌پور مدیر کل امنیتی و انتظامی استاندار اردبیل در این خصوص با تایید تنها ۲ مدرسه گفته است: صبح امروز در تعدادی از مدارس دخترانه اردبیل،‌ دانش‌آموزان با استشمام بوی نامطبوع، احساس سوزش در گلو و سستی مواجه شدند که بلافاصله پس از این اتفاق،‌ همه دانش‌آموزانی که احساس مسمومیت داشتند، توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

آقای محبوبی پور با اشاره به این که عمده این مسمومیت‌ها در ۲ مدرسه، خلبان ذاکر و معراج رخ داده، افزود: در تعدادی از مدارس نیز به‌صورت جزئی این اتفاق رخ داده که تا به این لحظه، ۱۷۵ دانش‌آموز در این حادثه دچار مسمومیت شده‌اند که حال تمامی این دانش‌آموزان در حال بازگشت به شرایط عادی بوده و خوشبختانه اتفاق حادی رخ نداده است.

در شهر اورمیه و سولدوز(نقده) آذربایجان غربی نیز از تعداد مسموم شدگان اطلاع دقیقی در دسترس نبوده و مسئولین مرتبط آماری در این خصوص ارائه نکرده اند.

طی روزهای گذشته گزارشهایی مبنی بر مسمومیت ۹۵ دانش آموز مدارس عجبشیر و مراغه منتشر شده بود که رئیس اورژانس آذربایجان شرقی علت مسمومیت و بدحالی این دانش آموزان را اثرات تلقینی اعلام کرد.

مسمومیت دانش‌آموزان که از چهارشنبه ۹ آذرماه ۱۴۰۱ در شهر قم کلید خورده بود و در آن روز ۱۸ دانش آموز دختر هنرستان نور مسموم شده و پس از آن گزارش هایی از دیگر شهرهای ایران از جمله بروجرد و تهران مخابره شده بود  ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ با شدت بیشتری به آذربایجان رسیده و گزارشهایی از مسمومیت دانش آموزان  حداقل ۱۱ مدرسه در شهر اردبیل و ۱ مدرسه در شهر اصلاندوز مخابره شده بود که بعدها با افزاش آمار مدارس در شهرهای مختلف آذربایجان نگرانی از وضعیت سلامت دانش آموزان افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا