ایران

مدیران دولتی در پرونده واژگونی اتوبوس خبرنگاران تبرئه شدند

وکیل خانواده‌های مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی، دو خبرنگاری که تیرماه ۱۴۰۰ در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست کشته شدند، اعلام کرد مقام‌های سازمان محیط زیست و ستاد احیای دریاچه ارومیه که در این پرونده متهم بودند تبرئه شدند.

سبحان نجف‌قلیان روز دوشنبه ۲۱ اسفند به خبرگزاری ایسنا گفت: اعتراض ما به صدور قرار منع تعقیب برای مسئولان ستاد احیای دریاچه ارومیه رد شد و دو مقام حفاظت محیط زیست هم مجرم شناخته نشدند.

بنابر این گزارش، برای چند تن از مسئولان ستاد احیای دریاچه ارومیه، از جمله فرهاد سرخوش مدیر استانی این ستاد قرار منع تعقیب صادر شده، و مهران نظری، مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، و مختار خانی، رئیس اداره محیط زیست ارومیه هم مجرم شناخته نشدند.

آقای نجف‌قلیان با تاکید بر اینکه در مهلت ۲۰ روزه حتما اعتراض خواهد کرد گفت: البته ما فقط می‌توانیم به حکم صادر شده برای نظری و خانی اعتراض کنیم.

به گفته این وکیل دادگستری، در این پرونده تنها راننده اتوبوس به شش ماه حبس و پرداخت دیه مجروحان محکوم شده است.

اتوبوس حامل خبرنگاران که عازم بازدید از طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه بود بامداد دوم تیر ۱۴۰۰ در نزدیکی پیرانشهر واژگون شد و دو کشته و شماری زخمی برجای گذاشت.

چند ماه پس از این حادثه اصغر نوعی قوشچی، دادستان نقده، به خبرگزاری ایرنا گفته بود تحقیقات اولیه حاکی از آن است که مسئولان استانی در این خصوص قصور کرده‌اند و پرونده به مرکز استان ارسال شد تا میزان قصور را مشخص کند.

در حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران که برای تهیه گزارش از دریاچه ارومیه به آذربایجان غربی رفته بودند، مهشاد کریمی خبرنگار ایسنا و ریحانه یاسینی خبرنگار ایرنا جان باختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا