جهاندانش و فن آوریسیاست

مدیرعامل راکتسان: “موشک‌های هدایت لیزری را برای اولین بار در قره‌باغ آزمایش کردیم”

راکت‌سان، شرکت صنایع نظامی پیشرو در ترکیه، گفت که موشک هدایت شونده لیزری تی‌آرال‌جی-۲۳۰ اولین بار در طول جنگ قره باغ در پاییز گذشته آزمایش شد.

راکت‌سان، شرکت صنایع نظامی پیشرو در ترکیه، گفت که موشک هدایت شونده لیزری تی‌آرال‌جی-۲۳۰ اولین بار در طول جنگ قره باغ در پاییز گذشته آزمایش شد. این خبر را مراد اکینجی، مدیرعامل شرکت راکتسان در آستانه نمایشگاه استانبول اعلام کرد.

او گفت که راکت‌سان ۹ محصول را برای اولین بار در نمایشگاه آی‌دی‌ای‌اف-۲۰۲۱ به نمایش می گذارد.

اکینجی اطلاعاتی در مورد موشک تی‌آرال‌جی-۲۳۰ که توسط راکت‌سان ساخته شده است، ارائه کرد. وی افزود: “ما موشکی داریم که در طول جنگ قره باغ تولید کردیم. همانطور که می دانید، سیستم های هدف قرار دادن موشک های ۲۳۰ میلی متری ما به جی‌پی‌اس و مختصات بستگی داشت. ما این کار را با لیزر انجام دادیم و برای اولین بار توسط ارتش آذربایجان در جنگ قره باغ استفاده شد.”

اکینجی گفت: “موشک ۲۳۰ میلیمتری تی‌آرال‌جی-۲۳۰ دارای برد ۲۰-۷۰ کیلومتر است و چون دارای سیستم شلیک لیزری است، می توان آن را توسط پهپادها به سوی هدف هدایت کرد. بنابراین، موشک های تی‌آرال‌جی-۲۳۰ که در طول جنگ به آذربایجان صادر شده بود، اجازه می داد به طور دقیق اهدافی که توسط پهپادهای بایراکتار با لیزر مشخص شده بودند، منهدم شوند.”

لازم به ذکر است که استفاده از موشک های تی‌آرال‌جی-۲۳۰ در جنگ قره باغ ابتدا در ویدئوی منتشر شده توسط وزارت دفاع آذربایجان در آن روزها ظاهر شد. تصاویر نشان می داد که موشک های تی‌آرال‌جی-۲۳۰ پس از شلیک از سامانه همزمان به اهداف مختلف برخورد می کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا