جهانمقالات

مدیر واتس‌اپ علیه تلگرام: این نرم‌افزار امن نیست!

تلگرام تنها برنامه پیام‌رسان امن محبوبی است که محیط امن Secret Chats دارد.

«ویل کاتکارت»، مدیر واتس‌اپ، با اشاره به مقاله‌ای از Wired می گوید که «تلگرام کاربران را درباره رمزگذاری پیام‌ها گمراه کرده و محتویات پیام‌های کاربران در این نرم‌افزار لو‌ می‌رود.»

در پی ادعای مدیر واتس‌اپ مبنی بر پایین بودن سطح امنیتی نرم‌افزار تلگرام، مدیر تلگرام نیز واکنش نشان داد و با ایراد گرفتن از مقاله Wired که در مورد باگ‌های تلگرام منتشر شده، گفت: «اشتباهات بسیاری که در این مقاله وجود دارد، ویل کاتکارت را به اشتباه انداخته و گمراه کرده است.»

سخنگوی شرکت، با متهم کردن تحریریه نشریه Wired بابت خطاهای زیادی که در مقاله داشته‌اند و همچنین نادیده گرفتن نظرات و پاسخ‌های کاربران، تلاش کرد تا تلگرام را از هجمه‌ای که از سوی کاتکارت بر علیهشان ایجاد شده مبرا کند.

تلگرام در telegra.ph صفحه‌ای ایجاد کرده و با قراردادن فهرستی از ۹ خطای موجود در مقاله Wired سعی در اطلاع‌رسانی به کاربران و آرام کردن وضعیت موجود داشته است. همونین در انتهای این پست نوشته شده که «این لیست به‌روزرسانی می‌شود.»

نشریه Wired در یک مقاله طولانی که روز دوم فوریه نوشته شده، این پیام‌رسان را به انجام کارهای مختلفی برای جاسوسی روسیه متهم کرد.

«رمی وان»، سخنگوی تلگرام در پاسخ به ادعای مطرح شده از سوی مدیر واتس‌اپ مبنی بر عدم وجود پروتوکل‌های رمزگذاری شده برای امنیت اطلاعات کاربران تلگرام، به جی‌اس‌ام‌آرنا توضیح داد که تیمی از «دانشگاه اودینه» ایتالیا پروتکل MTProto ۲.۰ را که تلگرام برای ایمن‌سازی چت‌هایش از آن استفاده می‌کند، تأیید کرده است.»

واتساپ قابلیتی را اضافه می‌کند که مدت‌هاست در تلگرام وجود دارد

تلگرام در پست خود در این رابطه نوشت: «تلگرام تنها برنامه پیام‌رسان امن محبوبی است که یکپارچگی Secret Chats آن می‌تواند به‌طور مستقل توسط هر محققی تأیید شود. در تقریباً ۱۰ ساعت عمر تلگرام، هیچ نقص امنیتی که شخص ثالث را قادر به رهگیری یا رمزگشایی از چت‌های مخفی کاربران کند، پیدا نشده است. مشکلاتی که در مقاله توضیح داده شده، احتمالاً از یک سوءتفاهم یا مشکل غیرامنیتی در برنامه شکل گرفته است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا