جهانخاورمیانه

مذاکرات بین هیئت‌های روسیه و اوکراین دراستانبول ، به پایان رسید.

مذاکرات بین هیئت‌های روسیه و اوکراین که صبح امروز در دفتر کاری ریاست جمهوری ترکیه در کاخ دلمه باغچه سرای استانبول آغاز شده بود، به پایان رسید.

در این مذاکرات روسای هیئت‌های اعزامی و اعضای این هیئت‌ها دیدار کردند.

معاون وزیر دفاع روسیه درباره نتایج این مذاکرات به خبرنگاران گفت: طی مذاکرات استانبول درباره کاهش اقدامات نظامی در مناطق کی‌یف و چرنیگوف به توافق رسیدیم.

هنچنین میخائیل پودولیاک، مشاور دفتر ریاست جمهوری اوکراین در جمع خبرنگاران در حالی که نشست هیئت‌های مذاکره کننده ادامه داشت، گفت: موضوع کلیدی در نشست هیئت‌های روسیه و اوکراین دستیابی به توافق در مورد تضمین‌های امنیتی بین‌المللی برای اوکراین است و تنها با چنین توافقی می‌توانیم جنگ را پایان دهیم.

پودولیاک با بیان اینکه در این نشست موضوع رفتار با اسرا نیز در دستور کار قرار گرفته است، گفت: هر دو طرف باید قوانین جنگ را رعایت کنند، هر گونه تخلف باید از سوی مراجع ذیربط به طور کامل بررسی و تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد.

چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز درباره روند مذاکرات عنوان کرد: امروز شاهد نزدیکی طرفین در مذاکرات روسیه و اوکراین در استانبول هستیم و این مسئله بسیار رضایت‌بخش است و در مورد برخی مسائل تفاهم مشترک حاصل شد.

وی ادامه داد: برگزاری نشست در استانبول مانند نشست‌های دیگر، نشانه اعتماد طرف‌ها به ترکیه است و پیش‌بینی می‌شود که وزرای امور خارجه روسیه و اوکراین موضوعات مهمتر را در مراحل بعدی (مذاکرات) مورد ارزیابی قرار دهند

در این نشست همچنین هیات مذاکره کننده اوکراینی خواستار اعلام هشت کشور از جمله ترکیه به عنوان کشور ضامن در اوکراین شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا