آذربایجانمقالات

مرگ حماسه

امروز ۲۸ مرداد سال ۱۴۰۱ خورشیدی، دیروز خبری مینی بر انتخاب یک کورد بعنوان‌رئیس شورای شهر اورمو در رسانه ها پخش گردید.

اگر از صرف کورد بودن این شخص بگذریم ، ایشان مخالف سرسخت صحبت به زبان مادری ۹۰ درصدی شهری است که اینک‌رئیس شورایش گردیده است. مخاطب من هرگز این شخص و اشخاص اینچنینی نیست،
سخن من با اعضای با اکثریت مطلق تورکی است که به این کورد افراطی ضد تورک رای داده و بر صندلی ریاست شورای شهر تا ابد تورک اورمو نشانده اند.

دقیقا ۱۴ ماه پیش در چنین روزی مردم تورک اورمیه حماسه پیروزی تورکیت را خلق نمودند، همان روز دلایل این حماسه خلق الساعه ملت تورک اورمو را بر روی کاغذ آوردم ، پیروزی غیر قابل تصوری در یک‌ ‌جنگ ‌تمام عیار و غیر برابر.
جنگی بین ملت تورک و صاحب سرزمین ،بدون هر گونه امکانات و تجهیزات، در برابر دشمنی تا دندان مسلح با تمامی امکانات و ادوات جهانی اش.
ملت مظلوم تورک اورمو در مقابل زیاده خواهی تروریسم کوردی علیرغم حمایت صد درصدی دولت فارس‌، با امکانات رسانه ای ، مادی ، سیاسی ،معنوی و تاکتیکی جهان غرب توانست با قاطعیت ۱۱ عضو تورک بومی را بعنوان اعضای شهر اورمو انتخاب نماید، هر چند که با مهندسی ، تقلب و فشارهای سیاسی و امنیتی به ۹ عضو تورک و دو عضو کورد تقلیل یافت، ‌‌سپس ‌پس از چند ماه با لطایف الحیل ترکیب شکننده ای در شورا بنفع تروریسم کوردی ایجاد شد، و نهایتا ۲ روز قبل رئیس شورا فردی از اقلیت زیاده خواه و تروریزم کوردی انتخاب گردید.
سخنم با اعضای تورک شورای شهر اورمو‌ست، شمایی که قدرت و لیاقت نمایندگی ملت تورک را نداشتید چرا کاندیدا شدید و جای نمایندگان واقعی ملت تورک اورمو را گرفتید، شمایی که قادر نبوده اید با اکثریت مطلق در مقابل سیاسی کاری دو ترورست کاری نمایید چرا کاندید شدید که ملت تورک چاره ای جز انتخاب شما نداشته باشد؟
چرا بموقع و در هر زمان از سیاست های توسعه طلبانه و‌کودتایی اقلیت مطلق کورد و عواملشان خبری ویا اطلاعیه ای ندادید؟
چرا یک کورد می‌تواند در همان شورایی که شما هم عضو آن هستید به شعور و ملیت اکثریت یک‌شهر توهین نماید ولی شما حتی نسبت به افشا و اعلام ما‌وقع مسایل درون آن شورا قادر نباشید؟
مگر مردمی که شما را انتخاب نموده اند صاحبان اصلی این سرزمین و تصمیماتی که برایش گرفته می‌شود نیستند؟
مگر شما برای همین ملت و بنمایندگی از آنها در شورا عضو نشده اید؟
چگونه یک اقلیت تروریستی می‌تواند بدون هیچگونه محضور اخلاقی، سیاسی و اجتماعی برای هلاکت یک تروریست در کشور عراق و در حال انجام عملیات تخریبی، مراسم عزاداری برگزار نماید و از تریبون همین شورا انرا تبلیغات نماید، اما شما نمایندگان ۹۰ درصد صاحبان اصلی این سرزمین از کوچکترین اطلاع رسانی و سیاسی کاری خودداری نمایید!
اگر توان نمایندگی نداشتید اشتباه نموده اید و بایستی مفرهای قانونی اصلاح این اشتباه را یافته و حق رای دهندگان تان را پس بگیرید.
اگر فاقد شعور سیاسی و اجتماعی بوده اید بایستی عذر خواهی نموده استعفا دهید، اما ،اگر عامدا وبا برتری منیت بر منافع ملی شهر در یک گاوبندی شرکت نموده تا مثلا رقیبتان را شکست دهید و با تروریست‌ها هم پیمان شده آرای تورکها را هیچ نمایید ،بدون هیچ اغماضی خائن به ملت تورک بوده و بایستی مجازات شوید.
شورایی که اعضای اقلیت تروریست بر اکثریت بومی شهر اورمو ریاست نماید نبودنش از بود آن برای ملت تورک سودمند تر است زیرا حداقل در مقابل چشمانشان مرگ حماسه را شاهد نخواهندبود.
۱۴۰۱/۵/۲۹
سعید داوری نیکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا