تحلیل و گزارشجهانسلامتی و زندگی

مرگ و میر ناشی از کرونا در ایالات متحده بیش از تلفات آن کشور در جنگ ویتنام است

شمار جان باخته گان به خاطر ابتلا به ویروس کوید-۱۹ در ایالات متحدت با تعداد آمریکایی‌هایی که در درگیری های گذشته کشته شدند مقایسه شده است.

بیماری همه گیر کروناویروس به عنوان یک دشمن نامرئی توصیف شده است. در ۶ فوریه، ویروس کوید-۱۹ اولین قربانی خود در خاک ایالات متحده را که یک زن ۵۷ ساله در شهرستان سانتا کلارای کالیفرنیا بود گرفت. کمتر از سه ماه بعد، تعداد جان باخته‌گان به خاطر این ویروس از تعداد سربازان آمریکایی کشته شده در طول جنگ نه ساله ویتنام گذشت.

ایالات متحده در ۱۱ آوریل از ایتالیا پیشی گرفت تا رکورد ناخوشایندی را رقم بزند: بالاترین تعداد مبتلا به کرونا ویروس که در جهان تأیید شد. در حال حاضر، بیش از یک میلیون مورد مبتلا و ۵۸ هزار و ۳۶۵ مرگ و میر رخ داده است که این تعداد یک سوم مبتلایان جهانی و یک چهارم کل مرگ و میر در جهان می‌باشد.

حدود ۴۷ هزار و ۴۳۴ سرباز آمریکایی در طول جنگ ویتنام که از سال ۱۹۶۴ تا سال ۱۹۷۵ به طول انجامید، کشته شدند.

همچنین تعداد مرگ‌و‌میر ناشی از ابتلا به کرونا ویروس بیش از جانباخته‌گان سربازان ایالات متحده در جنگ کره که ۳۶ هزار و ۵۷۴ بود می رسد. در جنگ جهانی اول نیز ۵۳ هزار و ۴۰۲ آمریکایی در نبرد جان باختند.

در نتیجه جنگ های عراق و افغانستان، تلفات ایالات متحده کمتر از ۷ هزار نفر بوده است.

در اواخر ماه مارس، دکتر آنتونی فاوسی، که مؤسسه ملی آلرژی و بیماریهای عفونی در آمریکا را اداره می کند، اعلام کرد که حدود ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار آمریکایی می تواند به خاطر ابتلا به ویروس کوید-۱۹ فوت کند. ده روز بعد، او این رقم را به ۶۰ هزار نفر کاهش داد.

براساس یک تحقیق در تاریخ ۲۷ آوریل، آمریکایی‌های آفریقایی تبار بیش از یک پنجم از کشته ها را تشکیل می دهند و این میزان مرگ و میر ۲.۷ برابر بیشتر از سفید پوستان آمریکایی است.

پیش از این بیش‌ترین آمار در مورد مرگ‌ و میرهای با آمار بالا در ایالات متحده به همه گیری آنفلوانزا در سال ۱۹۱۸ بر می‌گردد که باعث کشته شدن ۶۷۵هزار آمریکایی شد.

طوفان کاترینا در سال ۲۰۰۵، هزار و ۲۰۰ نفر را کشته است. حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ ، موجب کشته شدن ۲ هزار و ر نفر شد.

اگر پیش بینی بالاتر فاوسی تحقق یابد، مرگ و میر مربوط به کوید-۱۹ باز هم در کنار آمار کشته‌شدگان جنگ داخلی آمریکا کم رنگ خواهد ماند، که در آن تقریباً نیم میلیون آمریکایی جان باخت. همچنین کمتر از تعداد کشته شدگان در جنگ جهانی دوم، که ۲۹۱ هزار و ۵۵۷ نفر بود.

اما در مقایسه با جنگ و بلایایی که امروزه اکثر آمریکایی ها آن را به خاطر دارند، این همه گیری به شکستن رکوردهای کشنده ادامه می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا