آذربایجانایران

مصطفی پروین نقاش آذربایجانی عواید فروش یکی از آثار خود را به زلزله زدگان خوی اختصاص داد

خوی همچنان با عواقب زمین‌لرزه ۵.۹ریشتری روز هشتم بهمن ماه، دست و پنجه نرم می‌کند.زلزله موجب تخریب و ویرانی بسیاری از ساختمانهای مسکونی و نیز وارد آمدن خسارات سنگین در منطقه شده است. با این حال میزان کامل خسارت نامشخص باقی مانده است، زیرا زمین‌لرزه امکان ارتباط با روستاهای دور افتاده را سخت کرده است.

 مصطفی پروین نقاش و هنرمند آذربایجانی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام تصویر نقاشی خود را با کاربران به اشتراک گذاشته است.این نقاشی که در روز۱۸ بهمن خلق شده، منعکس کننده درد مشترک، وضعیت انسانی و روحیه همبستگی است.

آقای پروین اطلاع داده است عواید حاصل از فروش این نقاشی به قربانیان زلزله در خوی هزینه خواهد شد.

نمایشگاه نقاشی مصطفی پروین با عنوان « شیروان دره‌سی » که در آبان ۹۶ قرار بود برگزار گرد با دخالت نهادهای امنیتی لغو گردید و وی یکسال بعد مجبور گردید آثار خود را در نمایشگاهی با عنوان « اوین » و در حمایت از زندانیان سیاسی آذربایجانی را در‌منزل خویش برگزار کند.

بعدها آثار هنری این نقاش و کنشگر اردبیلی به همت دکتر جک پرگر هنرمند فرانسوی زبان در نمایشگاه “شجاعت من” در سوییس در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

دکتر پرگر در معرفی آثار مصطفی پروین آورده بود: “در دومین سفرم به ایران ، شانس ملاقات با مصطفی پروین نقاش و هنرمند ایرانی که برای آزادی بیان مبارزه می‌کند داشتم. تاکنون امکان به نمایش گذاشتن آثارش در ایران فراهم نشده است.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا