جهانخاورمیانه

مطبوعات ترکیه، 25 مارس2020

"کیت تولید شده توسط دانشمندان ترکیه در ۱۰ الی ۲۰ دقیقه نتیجه می دهد"

روزنامه خبرتورک با انتشار خبری در مورد پیام اردوغان در خصوص بیماری ناشی از ویروس کرونا نوشته است:

به گزارش این روزنامه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با انتشار ویديویی در حساب توئیتر خود درباره تدابیر پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: فعالیت‌ تمامی سازمان‌ها و نهادهای کشور را از نزدیک پیگیری کرده و اقدامات با هماهنگی کامل در حال انجام است. وی در ادامه افزوده است: ”امیدوارم با استفاده از آموزش از راه دور، سیستم بسیار متفاوت و نوینی را برای آینده ایجاد کنیم. اگر هیئت علمی خواستار تمدید تعطیلات مدارس شوند از آن پیروی خواهیم کرد زیرا آنان کارشناس این مسئله هستند.”

روزنامه حریت از تلاش ترکیه برای تهیه واکسن بیماری ناشی از ویروس کرونا خبر داده است.

به گزارش این روزنامه فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه اظهار داشته است: دارویی که برای درمان افراد مبتلا به ویروس کرونا در چین موثر بوده است، دیشب به آنکارا ارسال و سپس با هواپیماهای اورژانس در 40 استان کشور توزیع شد. وزیر بهداشت ترکیه همچنین در توئیتر خود اعلام کرده است:  «انیستیتوی تخصصی ما کار بر روی واکسن ضدکرونا را آغاز کرده است. از هر تلاش امیدبخش علمی برای کشف واکسن ضدکرونا حمایت خواهیم کرد. وزارت خزانه‌داری ترکیه آماده است برای حمایت از این تلاش‌ها یک بسته مالی را تهیه کند».

روزنامه صاباح از قول یکی ازاعضای نهاد مبارزه با ویروس کرونا سخنان امیدبخشی در مورد روند مبارزه با این بیماری در ترکیه نقل کرده است.

به گزارش این روزنامه پروفسور دکتر لونت یامان ال، اظهار داشته که داروهای وارداتی از چین در حال استفاده شدن است. امیدواریم که روند بهبودی بعد از استفاده از این داروها تسریع شود. بر این باوریم که داروها موثر هستند.

روزنامه ینی شافاک: “کیت تولید شده توسط دانشمندان ترکیه در ۱۰ الی ۲۰ دقیقه نتیجه می دهد”

کیت تشخیصی تولید شده توسط یک شرکت بیوتکنولوژی در آنکارا بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه نتیجه می دهد. دکتر ، محقق و مهندس ژنتیک ، سنم شیمشک ، با بیان اینکه آنها در حال معرفی و ارسال کیت به کشورهای مختلف به ویژه رومانی هستند ، خاطرنشان کرد: این کیت تشخیصی را به کشورهای اروپایی و کشورهای خاورمیانه ارسال کرده ایم.

روزنامه استار نوشته است: “مرکز مبارزه با ویروس کرونا در وزارت دفاع ملی تأسیس شده است.”

به گزارش این روزنامه  در ترکیه مرکز مبارزه با بیماری ناشی از ویروس کرونا در وزارت دفاع ملی تأسیس شده که در آن اقدامات پیشگیرانه در قبال این بیماری صورت خواهد گرفت. خلوصی آکار ، وزیر دفاع ملی گقته است: ما روز و شب برای ایمن نگه داشتن سربازان ترک تلاش می کنیم. ما تاکنون هیچ موردی از بیماری نداشته ایم و اکنون نیز وظایف خود را با تمهیدات لازمه انجام می دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا