اجتماعیجهانخاورمیانهسیاست

مطبوعات ترکیه؛ سه شنبه 24 مارس 2020

گلچینی از اخبار منتشره در روزنامه های امروز ترکیه

 

مطبوعات ترکیه؛ سه شنبه 24 مارس 2020

روزنامه خبرترک طی گزارشی با عنوان «همیاری در ترکیه الگویی برای جهانیان» می نویسد: فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه اظهار داشت مبارزه ترکیه با شیوع کووید-19 بسیار متفاوت از کشورهای دیگر است. کوجا با اشاره به اینکه هیاری ملت ترکیه در این زمینه نمونه ای در سطح جهان ندارد افزود:‌ ترکیه از سیاست عقل سلیم پیروی کرد. روانشناسی جامعه را با حساسیت مورد توجه قرار داد. دایره ریسک را محدودتر کرد. در روزهای آتی موارد بهبودی مبتلایان را به طور روزانه اعلام خواهیم کرد. شمار زیادی از بیمارانمان بهبودی یافته اند.

روزنامه صباح در خبری با تیتر «پیام کوجا به جوانان» می نویسد: فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه از جوانان خواست تا در چارچوب مبارزه با شیوع کرونا ویروس در خانه بمانند. کوجا در پیامی تویتری نوشت: زندگی عبارت از تحرک است. ولی بایستی برای مدتی با وضعیتی متفاوت کنار بیاییم. آزادی در خانه هایمان است. زندگی در خانه هایمان جریان دارد.

روزنامه حریت در خبری با تیتر «توریست هایی که به ترکیه سفر می کنند نمی خواهند که به کشورشان برگردند» می نویسد:‌ در پی شیوع کرونا ویروس بسیاری از کشورها سفرها را محدود کردند. این تدبیر سبب رکود در بخش توریزم شد. مقامات بخش توریزم ترکیه با ابراز اینکه ترکیه از این نظر وضعیت بهتری دارد می گویند: گردشگران خارجی که به ترکیه سفر می کنند نمی خواهند که به کشورهایشن برگردند.

روزنامه ینی شفق طی گزارشی با عنوان «پزشکان سوری خواستار یاری در مبارزه با کرونا ویروس شدند» می نویسد: 100پزشک سوری که با فرار از جنگ داخلی در کشورشان به ترکیه پناه آورده و در غازی آنتپ زندگی می کنند؛ اعلام کردند که بدون چشمداشت مادی و یا معنوی آماده یاری به ترکیه در زمینه مبارزه با کرونا ویروس هستند. دکتر مصطفی لولیک نماینده پزشکاه سوری اظهار داشت: از سال 2011 تاکنون برادران ترکمان از ما میزبانی کردند. ما هم در مقابل این خوبی ها آماده کمک به تمامی انسانهای ساکن در خاکهای ترکیه هستیم.

و «افزایش شاخص اعتماد مصرف کننده در ماه مارس» تیتر خبری است که در صفحات اقتصادی شماره امروز روزنامه وطن به چشم می خورد. در این خبر می خوانیم؛‌ شاخص اعتماد مصرف کننده در ماه مارس در مقایسه با ماه گذشته 1.7 ٪ افزایش قید کرد. این شاخص که در ماه فوریه 57.3 بود در ماه مارس به 58.2 افزایش یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا