آذربایجانایران

معاون اول رئیس جمهور؛ ما طبق گزارش شما فکر کردیم وضع خوب است

محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور روند کمک‌رسانی سازمان هلال‌احمر این کشور به زلزله‌زدگان شهرستان خوی را مورد انتقاد قرار داد.

بر اساس ویدئویی کوتاهی که از حضور محمد مخبر در خوی منتشر شده وی میگوید: چند روز از زلزله می‌گذرد و برخی نه نان دارند، نه آب دارند و نه چادر چرا به ما گزارش می‌دهید که به همه رسیدگی شده است؟ مردم می‌گویند در سرما می‌خوابند، بعد شما می‌گویید چادر توزیع کردیم. ما طبق گزارش شما فکر کردیم وضع خوب است.

پس از انتشار ویدیو مذکور برخی از صاحبنظران معتقدند فشار افکار جامعه آذربایجانی باعث گردیده آقای مخبر دروغ بگوید و مسئولین منطقه ای را قربانی نماید.این درحالیست که در زلزله قبلی شهرستان خوی نیز که با شدت کمتری به وقوع پیوسته بود نماینده شهر خوی به آقای رئیسی گفته بود که مردم از نبود کانکس رنج می برند و علی رغم گذشت چند هفته و وقوع زلزله با شدت ۵.۹ که به خسارات به مراتب بیشتری منجر شده است کماکان ساکنین از نبود کانکس و حتی چادر رنج می برند.

گفتنی است در سومین روز از وقوع زمین‌لرزه در شهرستان خوی، کماکان امدادرسامی به زلزله‌زدگان با کندی انجام می‌شود، بسیاری از مردم هنوز به چادر، مواد غذایی و امکانات اولیه بهداشتی دسترسی ندارند و وضعیت امدادرسانی در روستاهای این شهرستان در حال تبدیل به بحرانی انسانی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا