سیاست

معاون وزیر امور خارجه آمریکا فردا با «یوسف بن‌علوی»دیدار می کند

یوسف بن‌علوی، وزیر مشاور در امور خارجه عمان که طی ماه گذشته چندین بار با مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو داشته، قرار است فردا با «دیوید شینکر»، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه دیدار نماید.

وزارت خارجه ایالات متحده خبر داد که «دیوید شینکر»، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه، در سفری به چند کشور منطقه به مسقط خواهد رفت.

 

«یوسف بن علوی»، وزیر مشاور در امور خارجی عمان، دیروز یکشنبه (26 ژانویه) در بازگشت از اجلاس داووس سوئیس، در تهران توقف و با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران دیدار کرد.

دیدار دیروز، دومین دیدار مسئولان سیاست خارجی دو کشور ظرف مدت یک هفته و چهارمین دیدار آنها طی یک ماه گذشته بود.

همچنین وزارت خارجه ایران با انتشار بیانیه‌ای، «موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای به ویژه همکاری‌های دو‌ کشور در تنگه هرمز» را محور مذاکرات بن علوی و ظریف اعلام کرده است.

همزمان وزارت خارجه ایالات متحده خبر داد که «دیوید شینکر»، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه، از 27 تا 30 ژانویه در سفری به چند کشور منطقه به مسقط خواهد رفت.

در این بیانیه آمده که هدف از این سفر «تسلیت گفتن به مقامات عمانی بابت درگذشت سلطان قابوس و تأکید مجدد بر پایبندی آمریکا به روابط دوستانه با عمان و بررسی مسائل امنیتی منطقه ازجمله فعالیت های برهم زننده ثبات ازجانب رژیم ایران است».

وزیر مشاور در امور خارجی عمان روز اول بهمن نیز به تهران سفر و با جواد ظریف گفت‌وگو کرده بود. وزیر خارجه ایران نیز روز دوم دی به عمان سفر کرده بود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا