fa

معاون کل وزارت بهداشت اعلام کرد: کاهش مراجعات درمانی مردم به دلیل مسائل اقتصادی

معاون کل وزارت بهداشت ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی، گفت: حدود ۳۰ درصد بار مراجعات به داروخانه‌ها بدون داشتن نسخه و بدون مراجعه مجدد به پزشک است تا از این طریق بتوانند هزینه‌های خود را کاهش داده و پول ویزیت را پرداخت نکنند. اینها نشانه‌های نگران‌کننده‌ای است.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت: در سال ۱۳۹۷ هم نشانه‌های اولیه کاهش بار مراجعه بر مردم دیده شد. از طرف دیگر دولت نیز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند و ممکن است تحریم‌ها اجازه ندهد که در این زمینه بتواند به خوبی به ما کمک کند.

حریرچی که در مراسم تودیع و معارفه رییس بسیج جامعه پزشکی کشور که با حضور جانشین بسیج مستضعفین و جمعی از پزشکان در مرکز بین‌المللی همایش‌های رازی شرکت کرده بود، در ادامه افزود: در حال حاضر مهم‌ترین نکته با توجه به شرایط موجود، توجه به اقشار فقیر و محروم جامعه است که در این زمینه بسیج جامعه پزشکی کمک‌های خوبی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کرده است. ما در شرایط فعلی می‌بینیم که حدود ۳۰ درصد بار مراجعات به داروخانه‌ها بدون داشتن نسخه و بدون مراجعه مجدد به پزشک است تا از این طریق بتوانند هزینه‌های خود را کاهش داده و پول ویزیت را پرداخت نکنند. اینها نشانه‌های نگران‌کننده‌ای است. از همین‌رو خاضعانه از تمام کسانی که در این حوزه تلاش می‌کنند تقاضا داریم تا به فکر اقشار محروم جامعه باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا