جهانخاورمیانه

مقامات آمریکایی می‌گویند که مرحله فعلی عملیات زمینی اسرائیل در غزه احتمالا تا ژانویه پایان یابد

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان به نقل از چندین مقام ارشد دولت ایالات متحده گزارش داد که واشینگتن تصور می‌کند مرحله فعلی عملیات زمینی اسرائیل در غزه که شامل جنوب این منطقه می‌شود چندین هفته دیگر، احتمالا تا ماه ژانویه، به طول بینجامد.

این گزارش می‌گوید که اسرائیل پس از این مرحله با کاهش شدت حملات خود تغییر استراتژی می‌دهد و به طور محدودتر مواضع شبه‌نظامیان و رهبران حماس را هدف می‌گیرد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت، اما تا مادامی که این مرحله جدید جنگ آغاز نشود، کاخ سفید عمیقا نگران است که عملیات اسرائیل طی چند هفته آینده چگونه پیش خواهد رفت.

به گفته مقامات آمریکایی، ایالات متحده در گفتگوهای «رک و بی‌پرده» خود به اسرائیل قاطعانه هشدار داده است که نیروهای دفاعی اسرائیل نمی‌توانند همان تاکتیک‌های ویرانگری را که در شمال به کار می‌برند تکرار کنند و باید برای محدود کردن تلفات غیرنظامیان تلاش بیشتری به خرج دهند.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، ایالات متحده به اسرائیل گفته است که افکار عمومی در جهان به طور فزاینده‌ای علیه عملیات زمینی این کشور در غزه شده است و اسرائیل دیگر خیلی نمی‌تواند عملیات خود را به شکنونی ادامه بدهد و همچنان از حمایت بین‌المللی برخوردار باشد.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت غزه که تحت کنترل حماس است، شمار کشته‌شدگان حملات اسرائیل به این منطقه به حدود ۱۶ هزار نفر رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا