جهان

مقام‌های امنیتی آمریکا از تهدید بدافزار چینی علیه پایگاه‌های نظامی ایالات‌متحده خبر دادند

نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های اطلاعاتی و نظامی آمریکا گزارش داد ایالات‌متحده در جستجو برای یافتن بدافزارهایی است که گفته می‌شود چین در قالب کدهای کامپیوتری در شبکه‌های کنترل سیستم‌های مخابراتی و انتقال آب و برق به پایگاه‌های نظامی در آمریکا و نقاط مختلف جهان مخفی کرده است.

طبق این گزارش، کشف این بدافزار به این نگرانی دامن زده که هکرهایی که احتمالا برای ارتش چین کار می‌کنند، با هدف مختل کردن عملیات نظامی آمریکا در صورت وقوع مناقشه نظامی، از جمله در ارتباط با حمله احتمالی چین به تایوان، این بدافزار را کار گذاشته‌اند.

به گفته یک مقام آگاه کنگره، این بدافزار در حکم یک بمب ساعتی است که چین را قادر می‌کند از طریق قطع آب، برق و راه‌های مخابراتی ارتش آمریکا، عملیات نظامی آن را مختل کند.

به گفته مقام‌های آمریکایی، تاثیر این بدافزار ممکن است بسیار گسترده‌تر باشد، زیرا زیرساخت‌هایی را که هدف قرار داده به خانه‌ها و کسب‌وکارهای آمریکا نیز خدمات‌رسانی می‌کنند.

اولین نشانه‌ها از وجود این بدافزار را ابتدا مایکروسافت در اواخر ماه مه پس از کشف کدهایی مشکوک در سیستم‌های مخابراتی در گوام که در آن یک پایگاه نظامی بزرگ آمریکا واقع شده، اعلام کرد.

با این حال بیش از ۱۰ مقام آمریکایی و کارشناسان در دو ماه اخیر در مصاحبه‌های مختلف اعلام کردند که تلاش‌های چین بسیار فراتر از سیستم‌های مخابراتی بوده و به قبل از ماه می و دست‌کم به سال گذشته برمی‌گردد.

مقام‌های آمریکایی پذیرفته‌اند که گستره کامل حضور این بدافزار را در شبکه‌های مختلف در سراسر جهان نمی‌دانند چرا که عمدتا کدهای آن مخفی هستند.

مقام‌های ارشد شورای امنیت ملی آمریکا، پنتاگون، وزارت امنیت داخلی و آژانس‌های اطلاعاتی در تلاش هستند گستردگی این مشکل و چگونگی واکنش به آن را بفهمند و در ماه‌های اخیر نشست‌هایی در کاخ سفید در این مورد برگزار شده است.

از سوی دیگر، مقام‌های دولت بایدن رایزنی با کنگره را نیز در این مورد آغاز کرده‌اند و نتایج یافته‌های خود را به اطلاع برخی فرمانداران ایالتی و شرکت‌های خدمات آب و برق رسانده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا