آذربایجان

ممانعت مسئولین زندان اردبیل از اعزام «رحیم غلامی» به بیمارستان

علی‌رغم تشدید بیماری کلیوی رحیم غلامی،فعال حرکت ملی آذربایجان که دوران یکساله حبس خود را در زندان اردبیل سپری می کند مسئولان زندان از درمان و اعزام او به بیمارستان ممانعت می‌کنند.

این فعال حرکت ملی آذربایجان، در گفتگوی تلفنی با آشنایان خود اعلام کرده که دیگر داروهای مُسکن جوابگوی بیماری وی نبوده و همچنین درخواستهای مکرر او و هم بندی هایش جهت اعزام به درمان ایشان به بیمارستان از سوی مسئولین زندان رد شده است.

 

وی همچنین گفته است که بیماری تنگی نفس شان که بنا به دستور پزشک معالج از اسپری تنفسی استفاده می‌کنند در روزهای اخیر و پس از شدت یافتن عارضه کلیوی تشدید شده است.

بند نگهداری (بند یک زندان مرکزی اردبیل) آقای غلامی و مجتبی پروی مختص زندانی‌های جرایم خطرناک بوده که به دستور نیروهای امنیتی امکان انتقال این دو فعال به بندهای دیگر و یا بند آقای عباس لسانی دیگر فعال آذربایجانی که وی هم دوران حبس خود را در زندان اردبیل سپری می کند فراهم نمی‌شود.

آقای رحیم غلامی در تاریخ ۱۳ اسفندماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۲۳ اسفندماه در شعبه ویژه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل به ریاست قاضی نونهال، تحت عناوین، “عضویت در تشکیلات گاماج”، “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به رهبری” تفهیم اتهام شد . وی نهایتاً مورخ ۸ اردیبهشت‌ماه پس از حدود دو ماه با تودیع قرار وثیقه موقتا آزاد و در دادگاه بدوی به یکسال حبس تعزیری محکوم شد.

وی طی دفاعیات خود در دادگاه، اتهام “عضویت در تشکیلات گاماج” را واهی و بخشی از “سناریوی اداره اطلاعات اردبیل” علیه خود قلمداد کرد.

این فعال حرکت ملی آذربایجان، سرانجام در دادگاه تجدید نظر که ۵ شهریورماه امسال( ۱۳۹۸) برگزار و حکم آن، روز ۱۶ همان ماه صادر گردید اعتراضش رد و حکم یکسال زندان وی عینا تأیید شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا