آذربایجاناجتماعیسلامتی و زندگیفرهنگ و هنر

موسسه آراز ایلدیریم در تبریز اقدام به برگزاری مسابقه مجازی عکس و فیلم آیین‌های سنتی آذربایجان و نوروز با عنوان «ائل آیینی» کرده است.

این اقدام شایسته فرهنگی می تواند در جهت احیای سنتها و فرهنگهای ضعیف شده ملت آذربایجان باشد.

این اقدام شایسته فرهنگی می تواند در جهت احیای سنتها و فرهنگهای ضعیف شده ملت آذربایجان باشد.

در راستای حفظ و ترویج آیین‌های سنتی آذربایجان و آیین نوروز و ایجاد نشاط اجتماعی در میان هموطنان عزیز، اداره کل میراث فرهنگی استان با مشارکت موسسه آراز ایلدیریم اقدام به برگزاری مسابقه مجازی عکس و فیلم آیین‌های سنتی نوروز با عنوان «ائل آیینی» کرده است.

با توجه به شرایط حاکم بر کشور، لزوم استقرار هموطنان در خانه برای در امان ماندن از بیماری کرونا و استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای غنی شدن ایام در خانه و در تعطیلات نوروز، و در جهت احیای سنتها و فرهنگهای ضعیف شده ملت آذربایجان این مسابقه  برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از تخم مرغ‌های رنگی و سفره‌های نوروزی ۹۹ خود به صورت عکس و از آیین‌های سنتی و بومی نوروزی منطقه خود فیلم‌های یک دقیقه‌ای تهیه و به این مسابقه ارسال کنند.

در این مسابقه هر بخش سه برگزیده خواهد داشت که هدایای آن‌ها شامل صنایع دستی استان و سفرهای تفریحی خواهد بود.

علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند با مراجعه به آدرس اینستاگرامیel_ayini”@” علاوه بر کسب اطلاعات بیشتر، عکس و فیلم‌های خود را از تاریخ یک الی ۱۵ فروردین ماه ۹۹ به این آدرس ارسال کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا