ایران

موسوی: تابعیت دوگانه کشته شدگان هواپیمای اوکراینی را نمی پذیریم/ ما خودمان عزادار اصلی هستیم

عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز دوشنبه در نشست خبری اعلام کرد که کشورش تابعیت کانادایی جانباختگان پرواز ۷۵۲ را به رسمیت نمی‌شناسد.

عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران دوشنبه ۳۰ دی در نشست خبری هفتگی خود اعلام کرد که ایران تابعیت کانادایی جانباختگان پرواز ۷۵۲ را به رسمیت نمی‌شناسد.

 

موسوی گفت: ما اینها (جان‌باختگان) را اتباع خود می‌دانیم و تابعیت دوگانه را نمی‌پذیریم. عزادار اصلی خود ما هستیم.

او ادامه داد: باید ابعاد و جزییات حادثه روشن شود. امیدوارم بقیه کشورها از سیاسی کردن این موضوع اجتناب کنند چون چیزی عایدشان نمی‌شود.

پنج‌شنبه ۲۶ دی / ۱۶ ژانویه وزیران امور خارجه کانادا، اوکراین، افغانستان، بریتانیا و سوئد در اجلاس چندجانبه‌ای در لندن با صدور بیانیه‌ای از ایران خواستند که به خانواده‌های قربانیان غرامت پرداخت کند و به خواست خانواده‌ها احترام بگذارد و پیکر جان‌باختگان را به آن‌ها بازگرداند.

آن‌ها همچنین از ایران خواستند تا دسترسی کامل مقامات کنسولی و بازپرسان به پرونده سقوط هواپیما را فراهم سازد و تحقیقات مستقل و معتبر در این‌باره صورت گیرد.

شب گذشته نیز فرانسوا فیلیپ شامپانی، وزیر امور خارجه کانادا با اشاره به گفت‌وگو با ظریف درباره مرجع بازخوانی جعبه سیاه هواپیما، بار دیگر بر ارسال جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی که توسط پدافند سپاه پاسداران مورد هدف قرار گرفته  تاکید کرد.

چهارشنبه ۱۸ دی / ۸ ژانویه در اثر اصابت موشک سامانه پدافند هوایی سپاه، هواپیمای مسافربری خطوط هواپیمایی اوکراین در نزدیکی تهران منهدم شد. ۱۷۶ مسافر و خدمه پرواز از جمله ۵۷ نفر از اتباع کانادا در این فاجعه جان خود را از دست دادند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا