جهان

ناتو: ۴۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته، زخمی یا اسیر شده‌اند

برآورد پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، نشان می‌دهد در چهار هفته‌ای که از تهاجم ارتش روسیه به اوکراین می‌گذرد، حدود ۴۰ هزار سرباز روس کشته، زخمی یا اسیر شده‌اند.

برآورد ناتو حاکی است که تا کنون بین هفت هزار تا ۱۵ هزار سرباز روس در این جنگ کشته شده‌اند.

روسیه روز پنجم اسفند با ۱۹۰ هزار نیرو حمله به اوکراین را آغاز کرد. آمار ۴۰ هزار کشته، زخمی و اسیر روسی به معنای از دور خارج شدن بیش از ۲۰ درصد از توان تهاجمی ارتش این کشور است.

روسیه از آن زمان نیروهای بیشتری را از چچن، سوریه و دیگر نقاط به اوکراین اعزام کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک مقام ارشد نظامی ناتو که نخواست نامش فاش شود، روز چهارشنبه سوم اسفند گفت: این برآورد بر پایه اطلاعات مقام‌های اوکراینی، آنچه که روسیه عامدانه یا غیر عامدانه منتشر کرده، و اطلاعات جمع‌آوری شده از سوی منابع باز است.

هنگامی که روسیه روز پنجم اسفند بزرگترین تهاجم خود را از زمان جنگ جهانی دوم آغاز کرد و احتمال جنگ هسته‌ای در صورت دخالت غرب در بحران اوکراین بالا گرفت، این احتمال مطرح شد که دولت منتخب اوکراین سریعا سرنگون خواهد شد.

اما با گذشت یک ماه از این حمله، روسیه در یک کارزار نظامی سخت گرفتار شده است که آمار دقیق تلفات آن معلوم نیست و هیچ چشم‌انداز فوری برای پایان این جنگ هم وجود ندارد.

از سوی دیگر، روسیه تحت شدیدترین تحریم‌های تاریخ قرار گرفته است، ضمن این‌که قرار است با سفر جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، به ورشو در هفته جاری اقدامات تنبیهی احتمالی جدید و کمک‌های بیشتر به اوکراین مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا