جهاندانش و فن آوری

ناسا یک فضاپیما برای مطالعه سیارک های اطراف مشتری ارسال می‌کند

ناسا اولین فضاپیما را برای مطالعه سیارک های تروایی مشتری ارسال می‌کند تا اطلاعات جدیدی در مورد شکل گیری منظومه شمسی در ۴.۵ میلیارد سال قبل جمع آوری کند.

ناسا آمده اعلام کرد که اولین فضاپیما آماده را برای مطالعه سیارک های تروایی مشتری ارسال می‌کند تا اطلاعات جدیدی در مورد شکل گیری منظومه شمسی در ۴.۵ میلیارد سال قبل جمع آوری کند.

این فضاپیما که در ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) از مرکز فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا پرتاب می شود، “لوسی” نامگذاری شد.

این نام از یک فسیل متعلق به گونه آسترالوپیتِسوس افرنسیس به نام “لوسی” گرفته شده است که در حفاری های اتیوپی در سال ۱۹۷۴ پیدا شد و اطلاعات بسیار مهمی در مورد تکامل گونه های مختلف انسان ارائه می دهد.

ماموریت فضاپیمای لوسی مطالعه دو دسته سیارک های سنگی در اطراف مشتری است.

لوسی سفری ۱۲ ساله را آغاز می کند تا در مجموع ۸ سیارک مختلف را از نزدیک رصد کند که هفت مورد از آنها در کمربند بین مریخ و مشتری قرار دارد.

هال لوویسون، مدیر این مأموریت، در مورد سیارک های تروا که مجموع آنها بیش از ۷۰۰۰ است، به خبرنگاران گفت:

“اگرچه آنها در یک منطقه واقعاً کوچک از فضا قرار دارند، اما از نظر فیزیکی بسیار متفاوت از یکدیگر هستند. به عنوان مثال، آنها رنگهای بسیار متفاوتی دارند، برخی خاکستری، برخی قرمز. تفاوتها نشان می دهد که آنها قبل از اینکه در مدارهای فعلی خود مستقر شوند  چقدر دور از خورشید تشکیل شده‌اند.”

لوری گلیز، مدیر بخش علوم سیاره ای ناسا نیز در مورد اهمیت این مأموریت صحبت کرد و گفت: “هر آنچه لوسی پیدا می کند سرنخ های حیاتی در مورد شکل گیری منظومه شمسی به ما می دهد.”

لوسی در فاصله ۴۰۰ کیلومتری سطح سیارک ها قرار می گیرد و در نزدیکی اجسام مورد نظر پرواز می کند. از ابزارها و آنتن های داخلی خود برای بررسی زمین شناسی آنها، از جمله ترکیب، جرم، چگالی و حجم استفاده می کند.

لوسی توسط لاکهید مارتین ساخته شده است و از ابعاد آن به اندازه یک ساختمان پنج طبقه است. همچنین دارای بیش از ۳ کیلومتر سیم و پنل های خورشیدی بر روی آن است.

این اولین وسیله نقلیه با انرژی خورشیدی خواهد بود که تا این اندازه دور از خورشید حرکت می کند و در کل بیش از هر سفینه فضایی قبلی سیارک ها را رصد می کند. هزینه کل ماموریت لوسی ۹۸۱ میلیون دلار برآورد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا