اجتماعی

نانسی پلوسی: تلاش می‌کنیم فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ را لغو کنیم

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که قانون گذاران این کشور برای لغو فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ تلاش می کند.

وب سایت هیل دوشنبه شب با انتشار خبری مدعی شد که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که قانون گذاران این کشور برای لغو فرمان مهاجرتی ترامپ تلاش می کند.

 

دونالد ترامپ در اولین هفته ورود به کاخ سفید زمانی که سکان ریاست جمهوری ایالات متحده را بر دست گرفت طی فرمانی برای شهروندان ایران، لیبی، سودان ، سومالی، سوریه، یمن و عراق کسب روادید مهاجرت و غیرمهاجرت به ایالات متحده را منع کرد.

دیوان عالی آمریکا نیز در سال ۲۰۱۸، طرح ممنوعیت ورود اتباع پنج کشور مسلمان شامل ایران، لیبی، سوریه، سومالی و یمن به ایالات متحده آمریکا را تصویب کرد.

امروز در بیانیه صادره از سوی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این خصوص آمده است: دموکرات‌های مجلس نمایندگان همچنان به مخالفت با طرح «غیرقانونی و بی رحمانه» پرزیدنت ترامپ پیرامون ممنوعیت سفر به ایالات متحده ادامه خواهند داد.

خانم پلوسی در ادامه افزوده است: کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا هفته آینده طرح ممنوعیت تبعیض‌ مذهبی در فرایند مهاجرت به این کشور را بررسی خواهد کرد که در صورت تصویب، اختیارات رئیس جمهوری در این زمینه محدود خواهد شد.

این در حالی است که رسانه‌های آمریکا هفته گذشته اعلام کردند که پرزیدنت دونالد ترامپ در نظر دارد هفت کشور دیگر شامل بلاروس، اریتره، قزاقستان، میانمار، نیجریه، سودان و تانزانیا را به فهرست ممنوعیت سفر به آمریکا اضافه کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا