آذربایجاناقتصادایران

نبود کود شیمیایی در آذربایجان‌غربی محصولات کشاورزی را تهدید می‌کند

علی‌رغم اینکه شغل بیشتر مردم آذربایجان‌غربی کشاورزی و باغداری است، نبود کود شیمیایی در آذربایجان‌غربی محصولات کشاورزی را تهدید می‌کند.

علی‌رغم اینکه شغل بیشتر مردم آذربایجان‌غربی کشاورزی و باغداری بوده و از این طریق امرار معاش می‌کنند، گرانی و نبود کود، سم و ادوات کشاورزی و مشکلاتی از این قبیل تهدیدی برای آنان محسوب می‌شود.

طی سال‌های اخیر کشاورزان استان از کمبود کود‌های کشاورزی رنج می‌کشند چرا که حتی برخی کودها که تولید داخل کشور هستند نیز قیمتشان افزایش چندین برابری داشته است و حتی کود اوره که به طور کامل در ایران تولید می‌شود، نیز یافت نمی‌شود.

با ابن حال، بر اساس گفته کشاورزان به خاطر گرانی چندین برابری کود و سموم کشاورزی، با فروش محصولات کشاورزی نه تنها ته مانده‌ای هم برای کشاورز ندارد بلکه دستمزد کارگران نیز به زور تامین می‌شود.

بیشتر کشاورزان آذربایجان غربی می‌گویند از کود یارانه‌ای هم سهمی دریافت نکرده‌اند اما رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی مدعی است که امسال در مجموع برای کشت‌های پاییزه و بهاره به مقدار ۱۲ هزار و ۶۰۹ تن انواع کود و ۲۱ هزارتن بذور اصلاح شده اختصاص یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا