جهانسیاست

نتانیاهو: اسرائیل نمی‌تواند در برابر تهدیدات ایران نظاره گر باشد

نخست‌وزیر اسرائیل در دیدار با رئیس‌جمهور روسیه گفت که کشورش نمی‌تواند در برابر تهدیدات ایران تماشاگر باشد و صبر پیشه کند. نتانیاهو همچنین از اظهارات پوتین مبنی بر اینکه «امنیت اسرائیل برای روسیه بسیار مهم است»، قدردانی کرد.

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در حساب توئیتر خود نوشت: در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سوچی گفتم که کشورم نمی تواند در برابر تهدیدات ایران صبر پیشه کند.

وی افزود: ما برای جلوگیری از تقابل روسیه و اسرائیل در سوریه هماهنگی‌هایی انجام خواهیم داد.

نتانیاهو از اظهارات پوتین مبنی بر اینکه امنیت اسرائیل برای روسیه بسیار مهم است، قدردانی کرد.

وی همچنین تصریح کرد: ایران طی ماه گذشته بارها تلاش کرده است که با راکت اسرائیل را هدف قرار دهد.

در همین راستا روزنامه عبری «معاریف» نوشت که نتانیاهو با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه دیدار و ایران را به تشدید تلاشها برای حمله به اسرائیل متهم کرده است.

نتانیاهو دیروز پیش از سفر به سوچی گفته بود: هدف از این سفر هماهنگی برای جلوگیری از تقابل روسیه و اسرائیل در سوریه و همچنین ادامه تلاش ها برای رسیدن به هدف مشترک با روسیه است که هنوز حاصل نشده، و آن اخراج ایران از سوریه است.

گفتنی است، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل طی سخنانی در نشست امنیتی با مقامات آمریکا و روسیه که چند ماه پیش در قدس اشغالی برگزار شد، با اشاره به اینکه کشورش صدها بار مواضع ایران در سوریه را هدف قرار داده است، گفت: اسرائیل به حملات خود ادامه داده و به ایران اجازه حضور در سوریه را نخواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا