ایرانجهانخاورمیانهسیاست

نتانیاهو: علی‌رغم احتمال اصطکاک با متفق‌مان آمریکا، علیه برنامه هسته‌ای ایران خواهیم جنگید

نخست وزیر اسراییل روز سه‌شنبه ۱۱ خرداد در مراسم تجلیل از دیوید بارنه، رییس جدید موساد گفت، ما بدون توجه به توافق هسته‌ای، بی وقفه با ایران خواهیم جنگید.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل روز سه‌شنبه ۱۱ خرداد در مراسم تجلیل از دیوید بارنه، رییس جدید موساد گفت، علی‌رغم احتمال اصطکاک با متفق‌مان آمریکا، علیه برنامه هسته‌ای ایران خواهیم جنگید.

نتانیاهو گفت: “بزرگترین تهدید ما تهدید حیاتی ناشی از تلاشهای ایران برای مسلح شدن به سلاح هسته ای است، [این تهدید] خواه با تهدید مستقیم و مسلح شدن به سلاح اتمی برای نابودی یک کشور کوچک [اسراییل] باشد، خواه، تهدید ما با دهها هزار موشک که با کلاهک هسته ای پشتیبانی می شوند، باشد.”

وی افزود: “این تهدیدی علیه ادامه اسراییل است و ما باید بی وقفه با این تهدید مبارزه کنیم.”

او مستقیماً به مأموران موساد برگشت، گفت: “همه شما این کار را می کنید. ما دیروز در مورد اقداماتی که انجام شده صحبت کردیم و این اقدامات باید ادامه یابد. من این موارد را به دوست ۴۰ ساله خود، جو بایدن، گفته ام و به او گفتم: با توافق یا بدون توافق، ما به تمام تلاش خود ادامه خواهیم داد تا مانع مسلح شدن ایران به سلاح هسته ای شویم.”

اظهارات نتانیاهو همچنین در حالی است که ایالات متحده در پنجمین دور از مذاکرات هسته ای در وین با دیگر قدرت های جهانی و ایران دیدار می کند.

علاوه بر این، نتانیاهو گفت: “اگر ما نیاز به انتخاب داشته باشیم -و امیدوارم این اتفاق نیفتد- بین اصطكاك با دوست بزرگمان، ایالات متحده، و خلاص شدن از شر تهدید حیاتی، [گزینه] خلاص شدن از شر تهدید حیاتی غالب خواهد شد.”

در ادامه، وی اظهار داشت ، “این مسئله ابتدا به عهده همه شما، به رهبری سیاسی دولت اسرائیل و به عهده شما دادی [لقب دیوید بارنه) است. همه شما باید همه کارها، همه کارها را انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که ایران هرگز خود را با سلاح هسته ای مسلح نخواهد کرد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا