ایرانجهان

نتانیاهو هشدار داد: «هیچ توافقی با ایران برای اسرائیل الزام‌آور نخواهد بود»

دفتر نخست‌وزیری اسرائیل با اشاره به گفتگوی تلفنی نتانیاهو و بلینکن در پیام‌رسان توییتر نوشت: « نخست وزیر اسرائیل تلفنی با وزیر خارجه آمریکا درباره همکاری‌های دوجانبه مذاکره و تاکید کرد که هیچ توافقی با ایران «برای اسرائیل الزام آور نخواهد بود.»

نتانیاهو در این گفتگو افزوده است که بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران ، برنامه‌ هسته‌ای ایران را متوقف نخواهد کرد و اسرائیل هرکاری که لازم باشد برای دفاع از خود انجام خواهد داد.

همچنین متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خبر داد که آنتونی بلینکن در گفتگوی تلفنی با نتانیاهو در زمینه‌های مورد علاقه دوجانبه، از جمله عادی‌سازی روابط اسرائیل با کشورهای منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه آمریکا بر لزوم پایبندی به تعهدات در نشست‌های منطقه‌ای عقبه و شرم‌الشیخ نیز تاکید کرد. دو طرف همچنین درباره چالش‌های منطقه‌ای از جمله تهدید ایران تبادل نظر کرده و بر تعهد آهنین ایالات متحده به امنیت اسرائیل و شراکت ۷۵ ساله بین دو کشور تاکید کردند.

پیش از این نیز کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا، در مراسمی که به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد کشور اسرائیل به میزبانی سفارت این کشور در واشنگتن برگزار شد بر تعهد دولت جو بایدن به تضمین امنیت این متحد کلیدی ایالات متحده در منطقه خاورمیانه، شامل مقابله با جمهوری اسلامی ایران، مجددا تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا