جهان

نخست‌وزیر پیشین پاکستان پس از صدور حکم سه سال زندان بازداشت شد

عمران خان سال گذشته به کلاهبرداری و جعل اسناد مربوط به معاملات غیرقانونی برای فروش هدایای داده شده توسط رهبران خارجی متهم شد

انتظار حسین بانجوتا، وکیل عمران خان، نخست‌وزیر پیشین پاکستان، شنبه 14 مرداد به «رویترز» گفت که پلیس این کشور پس از صدور حکم سه سال زندان برای عمران خان، او را در منزلش در شهر لاهور بازداشت کرد.

عطا الله طرار، مشاور شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان هم به خبرنگاران گفت: «هم اکنون خبر بازداشت عمران خان را دریافت کردم.»

پلیس لاهور اعلام کرد که عمران خان توسط نیروهای اعزامی از اسلام آباد، پایتخت پاکستان بازداشت شده است.

تلویزیون رسمی پاکستان نیز گزارش داد که عمران خان، به دلیل درآمد غیرقانونی از طریق دریافت هدایا در زمان نخست‌وزیریش به سه سال زندان محکوم شد.

این گزارش افزود: «قاضی همایون دیلوار اعلام کرد که اتهام فساد در پرونده (عمران خان) ثابت شده است.»

عمران خان در حین قرائت حکم در دادگاه حضور نداشت و قاضی نیز پس از اعلام حکم، دستور بازداشت او را صادر کرد.

نخست‌وزیر پیشین پاکستان سال گذشته به کلاهبرداری و جعل اسناد مربوط به معاملات غیرقانونی برای فروش هدایای داده شده توسط رهبران خارجی متهم شد.

بنا به تحقیقات انجام شده، عمران خان و همسرش 52 هدیه اعطاشده توسط رهبرانی از خاورمیانه را از خزانه‌داری ربوده و آنها را به ارزش 154 میلیون روپیه (حدود 2 میلیون دلار) در بازار فروخته‌اند.

پس از رای عدم اعتماد پارلمان پاکستان به عمران خان در آوریل سال 2022، او متهم به 150 فقره جرم از جمله فساد، حمایت از تروریسم، تحریک شهروندان به خشونت و پشتیبانی از حامیان خود برای حمله به نهادهای دولتی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا