جهان

نشریه نیوزویک خطاب به بایدن: “استفاده از پهپادها در جنگ قره‌باغ آینده را تعیین کرد”

تحلیل‌ها در مورد تجربه «جنگ نسل پنجم» ارتش آذربایجان در آزادسازی سرزمین های اشغالی خود همچنان در رسانه های برجسته جهان ادامه دارد.

گرچه ماه هاست که تجربه «جنگ نسل پنجم» ارتش آذربایجان در آزادسازی سرزمین های اشغالی خود در طول جنگ ۴۴ روزه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، اما این تحلیل‌ها همچنان در رسانه های برجسته جهان ادامه دارد.

بخش فارسی گروه خبری ای‌ان تی یادآوری می کند که ارتش آذربایجان دارای طیف گسترده ای از سلاح های مدرن و با دقت بالا از جمله تجهیزات جنگی و شناسایی بدون سرنشین و همچنین برنامه ریزی و اجرای عملیات های تهاجمی است که ارتش های برجسته جهان را متحیر کرده است.

استفاده از جنگنده های بایراکتار تی‌بی۲ خریداری شده از تورکیه در جنگ، از نظر بسیاری از کارشناسان خارجی یکی از عوامل موثر در پیروزی ارتش آذربایجان بود.

مقاله ای در نیوزویک در این باره منتشر شده است که می گوید استفاده از پهپادها در قره باغ کوهستانی آینده را تعیین کرده و بار دیگر پتانسیل بزرگ این فناوری را نشان داد.

این نشریه می نویسد که نقش پهپادها در جنگ قره باغ می تواند مسابقه تسلیحاتی جدیدی را در خاورمیانه آغاز کند.

در این مقاله گفته می شود که ترکیب قدرت فن آوری پهپادها از جمله پهپادهای تورکیه در قره باغ با تاکتیک های جنگی که پیش‌تر مشاهده نشده بود، روند عملیات نظامی را تغییر داده است.

این مجله می گوید، دولت جدید جوزف بایدن در ایالات متحده مجبور به سرمایه گذاری در فناوری ضد پهپادی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا