آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

نصب‌ پوسترهای حمایتی‌ از علیرضا فرشی‌ و ودود‌ اسدی در دیوارهای اردبیل

فعالین‌ مدنی آذربایجانی ساکن اردبیل، امروز‌ ۱۷ آبان‌، پوسترهای حمایتی‌ ودود‌ اسدی و علیرضا فرشی، دو‌ زندانی سیاسی تورک را در سطح شهر نصب کردند.

فعالین‌ مدنی آذربایجانی ساکن اردبیل، امروز‌ دوشنبه ۱۷ آبان‌ با تهیه و نصب گسترده‌ پوسترهای حمایتی‌ از ودود‌ اسدی و علیرضا فرشی، دو‌ زندانی سیاسی تورک محبوس در زندان‌های رشت و تهران بزرگ، اعتراض خود را نسبت به بازداشت خودسرانه و بی توجهی مسئولان زندان و مقامات قضایی در قبال زندانیان‌ سیاسی آذربایجانی نشان‌ دادند.

ودود اسدی فعال مدنی آذربایجانی ساکن شهر رشت روز شنبه ۸ آبان، توسط نیروهای امنیتی بدون رویت حکم‌ قضایی بازداشت، و به مکان نا‌معلومی انتقال داده شد.

نزدیکان‌ ودود اسدی روز شنبه ۱۵ آبان، پس از مراجعه به دادسرا اطلاع یافته اند که پرونده این فعال آذربایجانی برای رسیدگی به شعبه ۱۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت منتقل و قرار وثیقه ۱۷۰ میلیون تومانی برای وی صادر شده است.

در ادامه رئیس شعبه مذکور با تودیع وثیقه و صدور دستور آزادی به دلیل عدم اتمام مراحل بازجویی در اداره اطلاعات شهرستان رشت خبر داده اند.

ودود اسدی از فعالین آذربایجانی ساکن شهر رشت می باشد که چندین بار سابقه بازداشت و بازجویی دارد که آخرین بازداشت وی همراه با دیگر فعالین شهر رشت در جریان حمایت از عملیات آزادسازی قاراباغ از اشغال ارمنستان بود.

علیرضا فرشی زندانی سیاسی آذربایجانی محبوس در بند ۱ تیپ ۲ زندان تهران بزرگ نیز هم اکنون در حال گذران دو سال حبس تعزیری خود از بابت شرکت در مراسم روز جهانی زبان مادری به سال ۱۳۹۲ است.

در دیگر حکم علیه فرشی، ۵۰ ماه حبس تعزیری ( ۳ سال و ۶ ماه از بابت اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و ۸ ماه حبس تعزیری از بابت فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی)، با بندهای تکمیلیِ ممنوعیت ۲ ساله از عضویت در دستجات و گروههای سیاسی و ۲ ماه کار اجباری در سازمان بازیافت زباله‌های تهران صادر شده است که ۱۱ فروردین ماه امسال شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری در یک دادگاه پنج دقیقه‌ای صادر شد.

سازمان عفو بین الملل در گزارش اخیر خود که روز ۲۸ تیر ۱۴۰۰ منتشر شده بود از مقامات قضایی ایران از جمله محسنی اژه ای، رئیس این قوه خواسته بود علیرضا فرشی را فورا و بدون هیچ قید و شرطی آزاد کند.

چند روز پیش نیز فرشی با نوشتن نامه‌ای سرگشاده نسبت به انتقال تنبیهی خود به بند ۱ تیپ ۲ زندان‌ تهران‌ بزرگ‌، سلب حقوق و ایجاد محدودیت ها اعتراض کرده‌اند.

در بخشی از این نامه اعتراضی آماده است: «ما محکومان معترض به سومدیریت تیپ ۲ زندان تهران بزرگ خصوصا به ریاست میریوسف را به صورت تنبیهی به این بند منتقل کرده‌اند و با ارسال گزارش‌های کذب، ما را اغتشاشگر و مسئول و بانی اغتشاش اخیر زندان تهران بزرگ معرفی کرده و مانع اعطای امتیازها به می‌شوند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا