ایران

نماینده انگلیس : برجام مجوزی برای ایران نیست که بخواهد در منطقه تنش ایجاد کند

«کارن پیرس»، نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل متحد بامداد چهارشنبه  در نشست شورای امنیت سازمان ملل، تاکید کرد: سیاست انگلیس در قبال ایران جلوگیری از رسیدن این کشور به سلاح اتمی است

پیرس که در جلسه شورای امنیت با موضوع «وضعیت یمن» صحبت می‌کرد گفت: «سیاست انگلیس در قبال ایران جلوگیری از رسیدن این کشور به توانمندی سلاح اتمی است و بهترین راه نیز تلاش برای حفظ برجام است. از ایران می‌خواهیم به تعهدات خود ذیل برجام به صورت کامل باز گردد. راه حلی بهتر وجود ندارد و جای گزینی برای آن نیز نیست.»

وی در ادامه تأکید کرد: «فروپاشی این توافق، به نفع هیچکدام از ما نیست. این توافق یکی از اجزای اساسی معماری منع اشاعه در دنیا است و برای امنیت ملی ما و امنیت مشترک شریکان و متحدان ما مهم است. راه حل بهتری وجود ندارد.»

پیرس تصریح کرد: «انگلیس در کنار فرانسه و آلمان همواره صراحت داشته‌اند که برای حمایت از این توافق همکاری خواهیم کرد. ما کاملاً به مثمرثمر بودن مکانیسم اینستکس متعهد هستیم تا اطمینان حاصل شود که تجارت مشروع با ایران را می‌توان ادامه داد.»

نماینده انگلیس در سازمان ملل، همچنین با اشاره به توقیف نفتکش انگلیسی در آبهای خلیج از سوی ایران و اعزام نیروهای انگلیس به منطقه گفت: «این نفتکش همچنان در توقیف است و به سود همه کشورهاست که از آزادی تردد در تنگه هرمز حمایت کنند.»

کارن پیرس حمایت ایران از «گروه‌های نیابتی» خود در منطقه را محکوم کرد و آن را نقض قطعنامه‌های شورای امنیت دانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا