آذربایجانایران

نصب بنر در اردبیل؛ «با زندان و شکنجه صدای حق طلبی فرزندان آذربایجان خاموش نخواهد شد»

فعالین‌ حرکت ملی آذربایجان در شهر اردبیل روز چهارشنبه ۲۴آبان‌ماه ۱۴۰۲، با نصب بنر در حمایت از فعالین ملی مدنی بازداشتی در اداره اطلاعات شهر تبریز ،خواستار‌ آزادی‌ فعالین بازداشتی شدند.

«آذربایجانین میللی فعاللارینا آزادلیق»، «قورتولوش یولوموز،آزادلیق_ عدالت_ میللی حکومت» ، «آذربایجانین میللی حرکتی_اردبیل» و «درد هیچ شکنجه ای چنان سخت و دیوار هیچ زندانی چنان قطور و بلند نیست که بتواند صدای حق طلبی فرزندان آذربایجان را خاموش نماید» به همراه تصاویر فعالین بازداشتی حرکت ملی آذربایجان متون نقش بسته بر روی بنر نصب شده در شهر اردبیل می باشد.

۱۸ شهریور ماه سال جاری مرتضی نورمحمدی نادارلی در شهر صوفیان ، ۲۲ شهریور ماه آقایان داود شیری، علی بابایی، آراز ابراهیم‌نژاد، جواد سودبر، امیرحسین آقایی ، سیدمحمدرضا موحد، ۲۴ شهریور آقای مهرداد قادری ، ۱مهرماه حسین آزادی و ۹مهر ماه ابراهیم عوض‌زاده فعالین حرکت ملی آذربایجان با ضرب و شتم نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت شده و به بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر تبریز منتقل شدند.

صابر حسین زاده یکشنبه ۲۳ مهرماه توسط نیروهای امنیتی در شهرستان توفارقان (آذرشهر) آذربایجان‌شرقی بازداشت شد.

آقای ناصر رزمجو دیگر فعال آذربایجانی نیز ۲۹مهرماه توسط نیروهای امنیتی در اردبیل بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز منتقل شده بود.

یوروش مهرعلی بیگلو و حامد یگانه‌پور نیز روز سه‌شنبه ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.

فعالین بازداشتی از زمان بازداشت تاکنون از امکان دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده وتنها موفق به تماس تلفنی کوتاه مدت با خانواده شده اند.

افزایش فشارها علیه زندانیان سیاسی  آذربایجانی وفرافکنی و رفتار خارج از قانون ضابطین و مراجع قضایی، تمدید چندین باره قرار بازداشت و عدم پاسخگویی در مورد وضعیت بازداشتی ها در هنگام بازداشت، طی سالهای اخیر همواره نگرانی خانواده ها از وضعیت سلامتی بازداشتی ها را در پی داشته و گمانه زنیها مبنی بر احتمال دخالت نیروهای امنیتی در جریان پرونده ها را افزایش داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا