fa

نماینده خائن تکاب مدیر بومی تخت سلیمان را برکنار و یک کُرد اهل سنندج را جایگزین وی کرد

حسن همتی نماینده خائن و هوادار گروههای افراطی کُردی، در راستای حذف مسئولان تورک تیکان‌تپه (تکاب) و جایگزینی آنها با افراد غیربومی کُردزبان، «امیر مطلوبی» مدیر باسابقه و بومی مجموعه جهانی تخت‌سلیمان(سوغورلو) را برکنار و «محمد امینیان» کرد اهل سنندج را به جای وی منصوب کرد.

برکناری این مدیر بومی باسابقه توسط حسن همتی در حالی صورت می‌گیرد که «محمد امینیان» هیچ‌گونه سابقه مدیریتی نداشته و صرفا به دلیل کردزبان بودن به این سمت منصوب شده است.

حسن همتی که دارای گرایشات ضدتورکی است، ارتباط بسیار نزدیکی با گروههای تروریستی و افراطی کُردی دارد. «منصور و محمد رحیمیان» از سردستگان گروههای افراطی کُردی در تیکان‌تپه، مشاوران اصلی حسن همتی هستند.

در جریان انتخابات شورای شهر تیکان‌تپه نیز با وجود اینکه طبق نتایج اولیه آراء شمارش شده، «بهزاد ارجمندی» از اعضای لیست «تیکان‌تپه بیرلیک سسی» و مورد حمایت فعالین آذربایجانی به شورا راه یافته بود، با فشار حسن همتی، «بهزاد ارجمندی» از لیست اصلی منتخبین حذف و از ورود وی به شورای شهر جلوگیری شد.

حسن همتی در ۴ سال گذشته نه تنها هیچ خدمتی به تیکان‌تپه نکرده است بلکه صدها نفر از شهروندان تورک تیکان تپه را از ادارات مختلف شهر از جمله (بانک‌ها و شبکه بهداشت و درمان) و معادن طلای زره شوران و آغ‌دره اخراج کرده و افراد غیربومی توصیه شده توسط گروههای تروریستی کُردی را جایگزان آنها کرده است.

چندی پیش نیز فایل صوتی حسن همتی درباره حذف نیروهای تورک از معدن طلای زره شوران تیکان تپه و نصب هوادارنش به جای آنها، لو رفت. در این فایل صوتی حسن همتی، مهندس باوند مدیرعامل وقت طلای زره شوران را تهدید می‌کند کارکنانی را که وی با آنان مخالف است را اخراج و افرادی را که وی پیشنهاد می کند را به جای آنها منصوب کند.

حکومت تورک‌ستیز ایران در راستای کردیزه کردن غرب آذربایجان، شهرهای تاریخی تیکان تپه و سایین قالا آذربایجان را به جولانگاه گروههای تروریستی کُردی و هواداران آنها نظیر حسن همتی تبدیل کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا