اجتماعیاقتصادایرانسلامتی و زندگیسیاست

نماینده زابل: مردم بلوچستان به دلیل مشکلات اقتصادی قادر به خرید ماسک نیستند

نماینده زابل در مجلس ایران گفت که علاوه بر کمبود امکانات بیمارستانی، مردم به دلیل مشکلات اقتصادی قادر به خرید ماسک نیستند.

محمد سرگزی، نماینده زابل در مجلس ایران، وضعیت شیوع کرونا در مملکت بلوچستان را بحرانی اعلام کرد و گفت که علاوه بر کمبود امکانات بیمارستانی، مردم به دلیل مشکلات اقتصادی قادر به خرید ماسک نیستند.

سرگزی افزود نوع ویروسی که مردم در سطح استان به آن مبتلا هستند، کرونا دلتا است و برای مقابله با آن علاوه بر تعطیلی‌ها که از روز سه‌شنبه به اجرا درآمد، باید  ملزومات لازم در راستای پیشگیری و درمان در اختیار مردم قرار گیرد و اگر این اتفاق نیفتد قطعا ظرف چند هفته آتی شاهد شیوع ویروس دلتا در سایر استان‌ها خواهیم بود.

نماینده زابل با اشاره به اینکه «فقط به مردم می گوییم که در خانه بمانند» تاکید کرد که وضعیت معیشتی مردم در سیستان و بلوچستان به گونه‌ای است که اگر در خانه بمانند گرسنه خواهند ماند و اگر به سر کار بروند در تهدید بیماری هستند.

این عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان تاکید کرد که مردم این استان به واسطه مشکلات معیشتی قادر به خرید ماسک و مواد ضدعفونی کننده نیستند و باید وسایل پیشگیری از بیماری در اختیار مردم قرار گیرد.

سرگزی تاکید کرد برخی بیماران در منازل نیاز به دارو و کپسول اکسیژن دارند که وزارت بهداشت باید در این زمینه اقدام کند و مراکز درمانی این استان نیز به تجهیزات بیمارستانی نظیر دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و دستگاه ‌ای مانیتورینگ علائم حیاتی نیاز دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا