اجتماعیایرانسیاست

نماینده: یکی از شلیک‌کنندگان به مردم در آبان ۹۸ من بودم، چه کسی میخواهد ما را محاکمه کند؟

نايب رئيس کمیسیون قضایی مجلس،۲۳ آبان گفت: یکی از آن‌هایی که به مردم شلیک کرد من بودم، ما کُشتیم. حالا چه کسی می‌خواهد ما را محاکمه کند؟

حسن نوروزی، نايب رئيس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: «یکی از آن‌هایی که به مردم شلیک کرد من بودم، ما کُشتیم. حالا چه کسی می‌خواهد ما را محاکمه کند؟! طرف آمده بانک را آتش زده است و ما هم او را کُشتیم. چه کسی را می‌خواهید محاکمه کنید؟»

طی روزهای گذشته و همزمان با دومین سالگرد اعتراضات سراسری آبان ۹۸ برخی گروه ها و حقوقدان ها در اروپا اقدام به برگزاری دادگاهی مردمی برای جان باختگان این حوادث در لندن کرده اند که گفته می شود شاهدان این اعتراضات در این دادگاه مشاهدات خود را برای حقوقدان ها و قضات حاضر بازگو می کنند.

هر چند نتیجه این دادگاه تنها جنبه نمادین دارد اما اعضای دادگاه بین‌المللی مردمی آبان روز جمعه ۲۱ آبان، به نقل از «منابع اروپایی که خواستند نامشان فاش نشود» اعلام کردند: «معاون وزارت خارجه ایران در دیدار خود با مقامات بریتانیایی خواستار توقف دادگاه بین‌المللی مردمی آبان شده است و تهدید کرده که بخشی از مذاکرات خود را متوقف خواهد کرد.»

اعضای دادگاه بین‌المللی مردمی آبان در لندن افزودند: «این منابع از باقری کنی نقل کرده اند که وی گفته شما از ما میخواهید درباره برجام با شما مذاکره کنیم اما به جای اینکه حسن نیت نشان دهید به یک عده تروریست اجازه داده اید که اینجا دادگاه بگذارند و ما را محاکمه کنند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا