ایرانسلامتی و زندگی

نود و هفت تن دیگر بر اثر کرونا در ایران جان باختند

وضعیت ۶/۵ میلیون خانوار بررسی می‌شود

کیانوش جهانپور، سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در ایران درباره آخرین آمار افراد آلوده شده به ویروس کرونا گفت: با مرگ 97 نفر طی 24 ساعت گذشته تعداد جان باختگان به 611 نفر رسید.

وی همچنین از شناسایی هزار و 365 مورد جدید مبتلا به کویید 19 خبر داد و گفت: تعداد کل مبتلایان به 12 هزار و 729 نفر رسیده است. تاکنون 4 هزار و 339 نفر از بیماران بهبود یافته اند.

در یک روز اخیر استان تهران با 347 مورد جدید بیشترین آمار ابتلا را داشته است. استان اصفهان با 155، البرز 134 و گیلان 113 نفر بیشترین تعداد مبتلا در طی 24 ساعت را داشته اند.

در حالی که بر اساس آمار رسمی تعداد قربانیان ویروس کرونا در ایران به ۶۱۱ نفر رسیده است، وزارت بهداشت ایران از بررسی وضعیت ابتلای احتمالی ۶/۵ میلیون خانوار به این ویروس خبر داد.

او همچنین از شناسایی ۱۳۶۵ مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: «تاکنون ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.»

سخنگوی وزارت بهداشت تعداد بهبودیافتگان را نیز تاکنون ۴۳۳۹ نفر اعلام کرد.

همچنین سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، درباره طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد که تا شامگاه جمعه وضعیت بیش از ۶/۵ میلیون خانوار ایرانی بررسی شده و افرادی که مشکوک به ابتلا به کرونا بودند، فراخوان شده‌اند.

هفتمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور ویدیویی حسن روحانی و برخی از مقام‌های دیگر جمهوری اسلامی، روز شنبه برگزار شد.

نمکی پس از این جلسه با تاکید بر کاهش بار بیمارستان‌ها در پی اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا به رسانه‌ها گفت: «افرادی که مشکوک به ابتلای ویروس کرونا بوده‌اند فراخوان شده و به اولین مرکزی که در آن‌جا پرونده الکترونیک سلامت دارند هدایت شده‌اند. افراد در این مراکز اگر نیاز بوده نسخه دریافت کرده و برای مراقبت در منزل یا بیمارستان هدایت شده‌اند.»

وزیر بهداشت ایران اعلام کرد: «فقط در روز گذشته ۹۳۰ هزار تماس تلفنی با خانواده‌هایی انجام شد که نتوانستند از طریق سامانه کرونا به صورت خود اظهاری اطلاعات خود را وارد کنند.»

نمکی همچنین گفت: «امیدواریم با روند اجرای بسیج ملی مبارزه با کرونا و حرف‌شنوی مردم و فشاری که برای زمین‌گیر شدن موارد مشکوک و مبتلا به کرونا برای عدم سفر رفتن وارد می‌شود، تا قبل از عید نوروز دستاوردهای مطلوبی با این بسیج ملی کسب کنیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا