خاورمیانه

نیروهای ائتلاف عربی یک موشک بالستیک حوثی‌های مورد حمایت ایران را خنثی کرد

نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی، از خنثی شدن یک موشک بالستیک که از سوی حوثی‌ها به خاک عربستان سعودی پرتاب شده بود، خبر داد.

در بیانیه نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی آمده است این موشک بالستیک که توسط حوثی‌های یمن به منطقه «خمیس مشیط» واقع در جنوب عربستان سعودی شلیک شده بود، منهدم شد.

این بیانیه می‌افزاید، حوثی‌ها با استفاده از پهپادها و موشک‌ها آگاهانه و به طور سیستماتیک مناطق مسکونی در عربستان را مورد حمله قرار می‌دهند.

همچنین بخوانید: عربستان یک مین ایرانی که توسط حوثی‌ها در جنوب دریای سرخ کاشته شده بود منهدم کرد

پیش‌تر، کارشناسان سازمان ملل در گزارشی به شورای امنیت اعلام کردند شبه نظامیان حوثی در یمن در حال دریافت بخشها و قطعاتی از پهپادها و تسلیحاتی هستند که از نظر فنی مشابه تسلیحاتی است که در ایران ساخته می‌شود.

همچنین بخوانید: گزارش سازمان ملل: دستیابی حوثی‌ها به سلاح‌های ساخت ایران

این گروه کارشناسان سازمان ملل در گزارش خود گفته‌اند که توقیف یک کشتی حامل موشکهای ضد تانک در تاریخ ۲۵ نوامبر ۲۰۱۹ در دریای عربی نشان می‌دهد که حمل و نقل دریایی نقش مهمی در ارسال این تسلیحات بازی می‌کند.

برایان هوک، نماینده دولت دونالد ترامپ در امور ایران آذر ماه ۹۸ ضمن تایید خبر توقیف یک کشتی ایرانی حامل تسلیحات به یمن، گفته بود، این موضوع گواه دیگری بر تلاش ایران برای افزایش تنش و منازعات منطقه‌ای است.

همچنین بخوانید: برایان هوک: کشتی حامل سلاح از ایران به یمن توقیف شده است

ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران نیز روز سه‌شنبه ۱ مهر ماه ۹۹ به ارسال فن‌آوری موشکی و پهپادی به  حوثی‌های شورشی یمن اذعان کرد.

همچنین بخوانید: اذعان ایران به ارسال فن‌آوری موشکی و پهپادی به حوثی‌های یمن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا