خاورمیانهسیاست

نیروهای امنیتی سابق افعان: اگر حیثیت ما زیر پا شود برای زنده‌ماندن دست به هر کاری خواهیم زد

نیروهای امنیت ملی حکومت سابق افغانستان در اعلامیه‌ای از پیامد‌های رفتار بد طالبان با آنها هشدار داده‌ و گفته‌اند اگر حیثیتشان زیر پا شود به هر کاری خواهند زد.

نیروهای امنیت ملی حکومت سابق (NDS) در یک اعلامیه‌ای از پیامد‌های بد رفتار طالبان با آنها  هشدار داده‌ و گفته‌اند که اگر جهان در مورد آنان بی‌توجهی کند فاجعه‌‌ای انسانی رخ خواهد داد.

در این اعلامیه آمده: «نیروهای امنیت ملی زمانی وظیفه‌ گرفتاری و تلاشی‌خانه‌های تروریستان را بر عهده داشت، حالا که گروه طالبان بر افغانستان مسلط شده‌اند، اکنون سازش با این گروه ممکن نیست. این نیروها حالا در یک وضعیت بد اقتصادی گیر مانده‌اند و همه‌روزه گروه طالبان در صدد تثبیت و از بین بردن این نیروها اند.»

در همین حال، این اعلامیه خبر‌های مبنی بر پیوستن نیروهای امنیت ملی را به گروه داعش تبلیغات دانسته و آن‌ را تکذیب کرده است.

با این حال نیروهای پیشن امنیت ملی خطاب به جامعه جهانی و سازمان ملل متحد نوشته‌اند: «امیدوار هستیم صدای رسای این نیروها را بشنوید و به خواست‌های مشروع و حقوق بشری‌شان پاسخ بدهید. اگر چنین نشود و به خواست‌های این نیروها رسیده‌گی صورت نگیرد مطمین باشید خطرات و مسایل غیر پیش‌بینی رخ خواهد داد، ما خواهان افغانستان با ثبات هستیم اما اگر حقوق ما و حیثیت ما زیر پا شود برای زنده‌ماندن دست به‌هر کاری خواهیم زد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا