آذربایجان

نیروها در مناطق جنگلی مستقر شدند؛ از سلاح‌های اسرائیلی نیز استفاده می‌شود (ویدیو)

امروز نخستین رزمایش های عملیاتی و تاکتیکی گسترده ارتش آذربایجان پس از جنگ ۴۴ روزه قره‌باغ کوهستانی، آغاز شده است.

در این تمرینات حدود ۱۰ هزار سرباز، حدود ۱۰۰ تانک و سایر خودروهای زرهی، حدود ۲۰۰ سامانه موشکی و توپخانه ای، جنگنده ها و پهپادها، نیروهای ویژه شرکت می کنند. طبق سناریوی رزمایش، واحدها برای هماهنگی متقابل و سازماندهی در شرایط رزمی، طراحی عملیات علیه گروه های تروریستی و گروه های مسلح غیرقانونی آموزش خواهند دید. از تجربه نظامی به دست آمده در طول جنگ نیز در تمرینات استفاده خواهد شد.

به گفته سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع آذربایجان، امروز صبح، طبق برنامه رزمایش های عملیاتی و تاکتیکی، نیروها، پست های فرماندهی و کنترل، واحدهای نظامی رزمی و ذخیره، با یک سیگنال هشدار به مناطق عملیاتی به راه افتادند.
حرکت نیروها بصورت مخفیانه و عملیاتی مطابق با الزامات انجام می شود. کلیه تحرکات پرسنل و تجهیزات نظامی توسط دفتر فرماندهی تنظیم می شود.

طیف گسترده ای از سلاح های اسرائیلی در تمرینات استفاده خواهد شد. این خبر را روزنامه “اسرائیل هیوم” به نقل از یک منبع عالی رتبه در وزارت دفاع آذربایجان گزارش داد.

به گفته این منبع، خودروهای زرهی «پلاسان سند کَت»، سامانه های موشکی ضد تانک «اسپایک تاموز»، موشک های ضد تانک هدایت لیزری نیمه فعال «لاهات» که توسط صنایع هوافضای اسرائیل ساخته شده است، سیستم های خمپاره ای ۱۲۰ میلی متری «اسپیر» و سایر سلاح ها استفاده خواهد شد.

این مقام ارشد ارتش آذربایجان همچنین گفته که ارتش از پهپادهای ساخت اسرائیل از جمله جدیدترین پهپادهای هاروپ و هرون و همچنین پهپادههای شناسایی اِلبیت هرمس استفاده خواهد کرد.

آریه گوت، متخصص روابط اسرائیل و آذربایجان به این روزنامه گفت كه ارامنه ممکن است حسادت کرده و اقدامات مختلفی را انجام دهند و اطلاعات بی اساسی منتشر كنند.

وی گفت: “با این حال، این یک واقعیت تاریخی است که شرکت های صنایع نظامی اسرائیلی به طور فعال در ساخت سیستم نظامی در آذربایجان همکاری کرده اند و ادامه می دهند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا