جهاندانش و فن آوری

هشدارها در مورد سقوط موشک چینی به مناطق مسکونی در کره زمین

به گزارش دیلی‌میل، ستاره‌شناسان ایتالیایی نخستین تصویر موشک چینی "لانگ مارچ ۵بی" که احتمال داده می شود به مناطق مسکونی در زمین سقوط کند، ثبت کردند.

پژوهشگران پروژه موسوم به “پروژه تلسکوپ مجازی”، تصویری از این موشک ثبت کرده‌اند که آن را به صورت یک چراغ در حال درخشیدن و در حال گذر از فراز تلسکوپ رباتیک “اِلِنا” نشان می‌دهد.

این موشک چینی که سرخط خبرهای این هفته را به خود اختصاص داده، وسیله نقلیه‌ای به وزن ۲۱ تن است که امکان دارد در مناطق مسکونی زمین فرود بیاید.

جیانلوکا مسی، از پژوهشگران این پروژه گفت: «هنگام عبور موشک، آسمان فوق‌العاده درخشان بود. این شرایط موجب شد که تصویربرداری دشوار شود اما تلسکوپ رباتیک ما موفق به عکسبرداری از این موشک بزرگ شد.

آژانس‌های فضایی و ستاره‌شناسان سراسر جهان در حال ردیابی مسیر این موشک چینی هستند و امیدوارند بتوانند خود را برای فرود آن روی زمین آماده کنند.

تازه‌ترین اطلاعات در مورد موشک چینی حاکیست که این موشک قرار است در روز شنبه هشتم ماه مه (شنبه ۱۸ اردیبهشت) وارد جو زمین شود. مقامات دولت آمریکا هشدار داده‌اند که امکان دارد موشک با مناطق مسکونی برخورد داشته باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا