جهان

هشدارکاخ سفید به کیم جونگ اون: هرگونه حمله هسته‌ای به نابودی رژیم کیم منجر خواهد شد

کاخ سفید، شنبه 25 آذر، طی بیانیه‌ای در اشاره به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، هشدار داد که هرگونه حمله اتمی از سوی پیونگ یانگ علیه آمریکا یا متحدانش غیرقابل قبول است و به پایان حکمرانی سلسله کیم منجر خواهد شد.

در بیانیه مشترک آمریکا و کره جنوبی که شنبه 25 آذر صادر شده، نیز آمده است که واشینگتن به پیونگ یانگ هشدار می‌دهد که هرگونه حمله اتمی علیه ایالات متحده یا متحدان آن غیرقابل قبول است و به رژیم رهبر کره شمالی پایان خواهد داد.

در این بیانیه همچنین آمده است: «طرف آمریکایی بار دیگر تاکید می‌کند که هرگونه حمله اتمی از سوی جمهوری خلق کره (شمالی) علیه جمهوری کره (جنوبی) با پاسخی سریع، کوبنده و قاطعانه مواجه خواهد شد.»

گروه مشورتی هسته‌ای آمریکا و کره جنوبی، جمعه، دومین نشست خود را در واشینگتن برگزار کرد.

کره شمالی اخیرا اعلام کرده است که هرگونه مداخله در عملیات مربوط به ماهواره‌هایش را به عنوان اعلان جنگ تلقی می‌کند و در صورت قریب الوقوع شدن هرگونه حمله به دارایی‌های استراتژیک خود، نیروی بازدارنده نظامی خود را بسیج خواهد کرد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی با استناد به بیانیه سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی اعلام کرد که پیونگ یانگ به هرگونه مداخله آمریکا در فضا با از کار انداختن ماهواره‌های جاسوسی آمریکا پاسخ خواهد داد.

کره شمالی، هفته گذشته اولین ماهواره شناسایی تجسسی خود را با موفقیت به فضا پرتاب کرد که به گفته مقامات پیونگ یانگ، هدف از آن نظارت بر تحرکات نظامی ایالات متحده و کره جنوبی است.

خبرگزاری مرکزی رسمی کره شمالی گفت که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تصاویری از کاخ سفید، پنتاگون و ناوهای هواپیمابر آمریکایی در پایگاه دریایی نورفک دریافت کرده است که توسط یک ماهواره تجسسی که اخیراً از سوی پیونگ یانگ به فضا پرتاب شده، تهیه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا