خاورمیانه

هشدار وزیر دفاع اسرائیل به جمهوری اسلامی درباره آمادگی برای اجرای گزینه‌های تهاجمی

همزمان با اظهارات مقام‌های ارشد اسرائیل درباره پا برجا بودن تهدید تروریستی جمهوری اسلامی علیه شهروندان این کشور در ترکیه، وزیر دفاع اسرائیل از آمادگی برای اجرای گزینه‌های تهاجمی علیه ایران خبر داد؛ وزیر خارجه اسرائیل نیز اعلام کرد به ترکیه می‌رود.

بنی گنتس، وزیر دفاع اسرائیل، روز یکشنبه ۲۹ خرداد گفت تل‌آویو در حال آماده کردن گزینه‌های حمله به ایران برای استفاده در صورت نیاز است.

او با اشاره به تهدیدهایی که از سوی جمهوری اسلامی علیه گردشگران اسرائیلی وجود دارد، به کانال ۱۲ اسرائیل گفت: «با مقام‌های مربوط در ترکیه در تماسیم و البته، به طور عمده، در حال آماده کردن توانایی‌های تهاجمی هستیم؛ برای موقع نیاز و هر زمان که لازم باشد.»

وزیر دفاع اسرائیل افزود: «به ایرانی‌ها پیشنهاد می‌کنم این توانایی‌ها را تست نکنند.»

از سوی دیگر دفتر یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل، اعلام کرد که او روز پنجشنبه برای دیدار با مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، به آن کشور سفر می‌کند.

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، از جمله تایمز اسرائیل، گفت‌وگوهای لاپید در آنکارا بر تهدیدهای جمهوری اسلامی و همچنین همکاری‌های امنیتی بین دو کشور متمرکز خواهد بود.

تایمز اسرائیل به نقل از یک مقام این کشور نوشت که ترکیه در شرایطی که با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند نگران صنعت گردشگری به ویژه در آستانه فصل شلوغ گردشگری است.

روز یکشنبه رییس جمهور و نخست وزیر اسرائیل تاکید کردند خطر حملات تروریستی جمهوری اسلامی علیه گردشگران اسرائیلی در ترکیه همچنان پابرجا است.

اسحاق هرتزوگ، رییس جمهور اسرائیل، در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود، از همکاری دو کشور برای خنثی کردن حملات جمهوری اسلامی قدردانی و استقبال کرد.

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، نیز با اشاره به تلاش جمهوری اسلامی برای حمله به شهروندان اسرائیلی در نقاط مختلف جهان، هشدار داد: «کسانی که اقدام به اعزام این تروریست‌ها می‌کنند را هدف قرار خواهیم داد. قانون جدید ما این است؛ آمران تاوان خواهند داد.»

پس از کشته شدن حسن صیاد خدایی، از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران، در تهران مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی از جمله ابراهیم رئیسی و فرمانده کل سپاه پاسداران تهدید به انتقام از اسرائیل کرده‌اند.

رسانه‌های اسرائیلی در روزهای اخیر گزارش‌هایی درباره همکاری نهادهای اطلاعاتی این کشور با دستگاه اطلاعاتی ترکیه و خروج اضطراری شماری از گردشگران اسرائیلی از استانبول منتشر کرده‌اند.

به نوشته برخی رسانه‌های اسرائیلی، شمار گردشگران این کشور در ترکیه که قبل از این حدود پنج هزار نفر برآورد می‌شد در حال حاضر به حدود دو هزار اسرائیلی کاهش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا