خاورمیانهسیاست

همزمان با ورود نیروهای نظامی آمریکا به اقلیم عراق/ نچیروان بارزانی: کُردهای عراق قدردان نیروهای آمریکا هستند!

نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم شمال عراق اعلام کرد که این منطقه نیمه خودمختار از نقش تاریخی آمریکا در حراست از این اقلیم قدردانی می کند.

به گزارش رویترز، «نچیروان بارزانی» رئیس اقلیم شمال عراق روز دوشنبه اعلام کرد که هرچند خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه اقدامی «نامطلوب» بود، اما این اقلیم نیمه خودمختار از نقش تاریخی آمریکا در حراست از این منظقه قدردانی می کند.

این بیانیه نشان دهنده واکنشی محتاطانه از جانب رهبران اقلیم شمال عراق است که تاکنون در قبال عملیات نظامی چشمه صلح ترکیه به طور رسمی عکس العملی از خود نشان نداده اند. ذکر این نکته لازم است که اقلیم شمال عراق برای صادرات نفت خود به خط لوله ترکیه وابسته است.

بارزانی در این بیانیه با اشاره تلویحی به نحوه خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه، گفته است: «ما احساسات عمیق مردم خود را درک می کنیم، اما قدردانی از نقش و مشارکت نیروهای ائتلاف به ویژه ارتش آمریکا نباید تحت الشعاع تصمیمهای سیاسی نامطلوب قرار گیرد».

خاطرنشان می شود که عملیات چشمه صلح توسط ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه با هدف پاکسازی منطقه از وجود عناصر تروریستی جهت بازگشت و اسکان نزدیک به چهار میلیون نفر از پناهندگان سوری که در ترکیه به سر می برند آغاز شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا