جهان

همکاری فرد موهن به قرآن در سوئد با شبه نظامیان شیعه در عراق

سلوان مومیکا شهروند عراقی‌ که یک نسخه از قرآن کریم را در سوئد سوزاند، با شبه نظامیان شیعه در کشورش همکاری داشته است.

سلوان مومیکا، مهاجر عراقی که 28 ژوئن مقابل مسجد استکهلم نسخه‌ای از قرآن کریم را سوزاند، سابقه همکاری با شبه‌نظامیان شیعی در کشورش را دارد.
مومیکا که در سال 1986 در منطقه حمدانیه موصل به دنیا آمد، در جریان حملات گروه تروریستی داعش، یک ساختار شبه نظامی تحت عنوان «شاهین سریانی» وابسته به حشد الشعبی تشکیل داد.
تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، حاکی از آن است که مومیکا در آن دوره به همراه تعدادی از شبه نظامیان در حال تردد در اطراف موصل بوده است.
وی که پس از آزادسازی موصل از دست داعش، حزبی به نام «اتحاد سریانی» را تاسیس کرد، عکسی را در صفحه فیسبوک خود مقابل ساختمان پارلمان عراق در جریان حمله 27 جولای 2022 گروه‌های وابسته به مقتدی صدر، رهبر جنبش صدر در عراق منتشر کرده است. این درحالیست که مومیکا در تظاهرات اکتبر 2019 پست‌هایی را علیه صدر منتشر کرده است.
به گزارش برخی از مطبوعات عراقی، سلوان مومیکا در برخی از جرایم حقوق بشر در عراق دست داشته و یکی از اعضای حزب دموکرات سوئد است.
گفتنی است سلوان مومیکا، مهاجر عراقی در سوئد در 28 ژوئن تحت محافظت پلیس مقابل مسجد استکهلم نسخه‌ای از قرآن کریم را سوزاند.
پس از این اقدام، به دعوت مقتدی صدر، رهبر شیعیان عراق صدها نفر از مردم این کشور علیه سوئد تظاهرات کردند. این معترضان روز پنجشنبه به ساختمان سفارت سوئد در بغداد یورش برده و روی پشت بام این ساختمان قرار گرفتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا