خاورمیانهسیاست

هواپیماهای روسیه ادلب را بمباران می‌کنند، اسد نیز نیرو مستقر می‌کند

از زمان مذاکرات اردوعان و پوتین، روسای جمهور ترکیه و روسیه در سوچی هفته گذشته، وضعیت در شمال سوریه تثبیت نشده است.

از زمان مذاکرات اردوعان و پوتین، روسای جمهور ترکیه و روسیه در سوچی هفته گذشته، وضعیت در شمال سوریه تثبیت نشده است.

هواپیماهای نیروی هوایی روسیه مرتباً مواضع مخالفان در ادلب پرا بمباران می کنند. بر اساس تصاویری که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، از بمب های سنگین نیز در حملات هوایی استفاده می شود. روسیه این حملات را با تلاش های جدید برای حمله به پایگاه هوایی حمیمیم با کمک پهپادهای انتحاری نیز انجام می‌دهد.

البته ترکیه نیز مصمم است که موقعیت خود را در شمال سوریه حفظ کند و بر اساس آخرین گزارشات، یگان های جدید نیروهای مسلح ترکیه از پاسگاه مرزی کفر-لوسین وارد ادلب شده اند. این شامل خودروهای زرهی و کامیون های حامل بلوک های بتنی برای تقویت استحکامات می شود. پیشتر، در آستانه مذاکرات سوچی، ترکیه چندین هزار نیرو و تجهیزات دیگر را در شمال سوریه مستقر کرد.

یکی از موضوعات اصلی مذاکرات بین رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین وضعیت منطقه کاهش تنش در ادلب در شمال سوریه بود. طرفین بر اهمیت حفظ ثبات در منطقه توافق کردند. با این حال، به نظر می رسد توافق بر سر حفظ وضع موجود نقض می شود، زیرا رژیم بشار اسد همچنان به تجمیع نیروهای خود در ادلب ادامه می دهد.

گفته می شود ارتش اسد در حال برنامه ریزی برای حمله به مناطق تحت کنترل گروه های مخالف است. بر اساس آخرین گزارشات، کاروان دیگری از ارتش اسد شامل خودروهای زرهی و توپخانه به سمت ادلب حرکت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا