جهان

هیئت منصفه دادگاهی در نیویورک دونالد ترامپ را در پرونده حق السکوت متهم شناخت

هیئت منصفه دادگاهی در منهتن نیویورک روز پنجشنبه ۱۰ فروردین رای داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در پرونده پرداخت «حق السکوت» به استورمی دانیلز، یک بازیگر فیلم‌های پورن، رسما متهم شود.

دونالد ترامپ در واکنش٬ رای این هیئت منصفه را انتقام‌گیری «سیاسی» در جهت تاثیر گذاشتن بر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ دانسته است.

رئیس جمهور سابق آمریکا قرار است روز سه‌شنبه آینده خود را به دادگاه معرفی کند. آقای ترامپ نخستین رئیس جمهوری سابق آمریکا است که دادگاهی اتهامات کیفری علیه او را بررسی می‌کند.

تاکنون هیچ یک از رؤسای جمهور آمریکا، چه آنها که همچنان در مسند قدرت بوده‌ و چه آنها که کاخ سفید را ترک کرده‌اند، با اتهامات جنایی مواجه نشده‌اند.

اتهام جنایی علیه آقای ترامپ در حالی است که او قصد دارد برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ نامزد شود. او تاکید کرده که به هیچ ترتیبی، از نامزدی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف نخواهد داد.

اَلوین بِرَگ، دادستان دموکرات منطقه منهتن، هدایت تحقیقات درباره این پرونده دونالد ترامپ را برعهده داشته است.

دونالد ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرده است که «کاملا بی‌گناه» است. او می‌گوید این انتقام‌گیری سیاسی «مداخله در انتخابات در بالاترین سطح در تاریخ است.»

اتهامات دونالد ترامپ در این پرونده هنوز به طور علنی اعلام نشده‌اند. رسانه‌های آمریکایی می‌گویند ۳۱ مورد اتهامی «فساد مالی» علیه رئیس جمهوری آمریکا مطرح شده است. احتمالاً در روزهای آینده کیفرخواست قاضی این پرونده منتشر خواهد شد.

دونالد ترامپ می‌بایست برای طی کردن مراحل قانونی از جمله انگشت‌نگاری به منهتن سفر کند.دفتر دادستان منطقه منهتن می‌گوید با وکلای دونالد ترامپ تماس گرفته است تا در خصوص «معرفی» موکلشان به دادگاه٬ هماهنگی‌های لازم انجام شود.

این در حالی است که جمهوری‌خواهان به شدت از رای هئیت منصفه منهتن انتقاد کرده‌اند.

مایک پنس، معاون اول دونالد ترامپ، در مصاحبه با «سی‌ان‌ان» تصریح کرد که اتهامات علیه رئیس جمهوی سابق آمریکا به دلیل تخلفات مالی کمپین انتخاباتی٬ انتقام‌گیری «سیاسی» است.

استورمی دانیلز مدعی شده است که در سال ۲۰۰۶ با دونالد ترامپ رابطه داشته و پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ ریاست‌جمهوری آمریکا ۱۳۰ هزار دلار به او حق‌السکوت پرداخت شده است.

دادستان منطقه منهتن، شواهدی را به هیئت منصفه ارائه کرده است که نشان می‌دهد مایکل کوهن، وکیل شخصی سابق ترامپ، در روزهای پایانی کمپین انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ به خانم دانیلز پول پرداخت کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا