ایرانجهانسیاست

وال استریت ژورنال: برنامه پهپادی و موشکی ایران با تحریم‌های آمریکا مواجه خواهند شد

وال استریت ژورنال، روز پنجشنبه ۷ مرداد به نقل از مقامات آمریکایی، گزارش داد، برنامه پهپادی و موشکی ایران با تحریم‌های آمریکا مواجه خواهند شد.

وال استریت ژورنال، روز پنجشنبه ۷ مرداد به نقل از مقامات آمریکایی که نخواسته نامشان فاش شود، گزارش داد، دولت بایدن قصد دارد بسته جدیدی از تحریم ها را علیه توانایی های در حال توسعه ایران در زمینه پهپادی و موشک های هدایت شونده، علیرغم مذاکرات مداوم بر سر برنامه هسته ای، اعمال کند.

بر اساس این گزارش، این تحریم ها در پاسخ به نگرانی های روزافزون ایالات متحده در مورد تهدیدی است که این سلاح ها برای نیروهای آمریکایی و متحدان آنها در خاورمیانه ایجاد می کند.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از وال استریت ژورنال، یک مقام آمریکایی گفت: “هواپیماهای بدون سرنشین ایران به یک تهدید فزاینده برای متحدان ما در منطقه تبدیل می شوند.”

مقامات آمریکایی می گویند که کمپین تحریم های جدید شبکه های تدارکاتی ایران، از جمله تامین کنندگان قطعات مورد استفاده برای ساخت هواپیماهای بدون سرنشین و موشک های هدایت شونده را هدف قرار می دهد تا توانایی تهاجمی تهران را مختل کند.

در اوایل ماه جولای، وال استریت ژورنال گزارش داده بود كه اگر تهران تصمیم به خروج از مذاكرات هسته ای بگیرد، كه دور ششم آن در ۲۰ ژوئن پایان یافت، دولت بایدن در حال بررسی تحریم های جدید علیه تحویل نفت ایران به چین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا