اجتماعی

واژگونی قایق مهاجران غیرقانونی در دریاچه «وان» ترکیه؛ 7 نفر جان باختند

در پی واژگونی یک فروند قایق حامل مهاجران غیرقانونی در شرق دریاچه «وان» ترکیه، هفت تن از سرنشینان جان خود را از دست دادند و 64 تن دیگر نجات یافتند.

استانداری وان ترکیه بامداد امروز پنجشنبه اعلام کرد: 7 شهروند افغانستان بر اثر واژگون‌شدن قایق حامل مهاجران غیرقانونی در سواحل دریاچه وان جان باخته و 64 تن دیگر نیز نجات یافتند.

 

بنا به گزارش خبرگزاری آنادولی  یک فروند قایق در شرق دریاچه وان غرق شد و در حالیکه هفت تن از سرنشینان آن جان خود را از دست دادند، ۶۴ تن دیگر نجات یافتند.

 

طبق این گزارش، قایق مذکور در نزدیکی منطقه «آدل جوز» در استان «بیتلیس» که یکی از سواحل شمالی دریاچه وان به حساب می‌آید، غرق شد.

 

دفتر استانداری استان بیتلیس اعلام کرد که جسد پنج نفر در همان صحنه حادثه جان خود را از دست دادند و دو نفر نیز در بیمارستان جان باختند.

 

برخی از مصدومان این حادثه تبعه کشورهای پاکستان، افغانستان و بنگلادش بودند که به بیمارستان شهری عادلجواز، احلات و تاتوان استان وان منتقل شدند.

 

این گزارش در پایان می افزاید که عملیات امداد و نجات بقیه آنها توسط نیروهای ژاندارمری و تیم مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه (AFAD) ادامه دارد. تحقیقات قضایی و ادارای درباره علت وقوع این حادثه آغاز شده است.

 

.

 

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا