جهانخاورمیانه

واکنش تورکیه به تمبر چاپ شده در اقلیم شمال عراق: بلافاصله اشتباه فاحش خود را اصلاح کنید

وزارت امور خارجه ترکیه روز چهارشنبه ۲۰ اسفند بیانیه‌ای شدیداللحن در خصوص اصلاح تمبر چاپ شده در اقلیم شمال عراق که خاک ترکیه را در نقشه کردستان قرار داده بود، صادر کرد.

پاپ فرانسیس که به عنوان اولین رهبر کاتولیک از عراق دیدار کرد، در ادامه سفر خود در اربیل با رئیس جمهور پیشین دولت اقلیم کردستان عراق و مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان دیدار کرد.

حکومت اقلیم کردستان برای اهمیت دادن به این دیدار اقدام به چاپ تمبری کرد که روی آن، نقشه توسعه‌طلبانه‌ای از کردستان خیالی کشیده شده بود و بخش بزرگی از آناتولی شرقی و جنوب‌شرقی در ترکیه، تمامی استان آذربایجان‌غربی و بخشی از آذربایجان‌شرقی در ایران و همچنین شرق سوریه بعنوان “کردستان” نشان داده شده بود.

واکنش وزارت امور خارجه ترکیه در این باره به تأخیر نیفتاد. در بیانیه رسمی منتشر شده گفته شد:

“برخی از مقامات گستاخ حکومت اقلیم کردستان تلاش کرده‌اند تا از این دیدار برای نشان دادن رویاهای خام خود بر علیه یکپارچگی سرزمینی کشورهای همسایه عراق استفاده کنند. مقامات حکومت اقلیم کردستان به یاد دارند که چگونه چنین آرزوهای موذیانه ای با ناامیدی به پایان رسید. ما انتظار داریم، مقامات اقلیم کردستان عراق در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بصورت واضح توضیحات لازمه در جهت اصلاح این خطای سنگین را بعمل بیاورند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا