ایران

واکنش شمخانی نسبت به توقیف کشتی پسرانش در هند

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، توقیف کشی متعلق به پسرانش در هند را به «ستون پنجم» و «غرب گراهای داخلی» نسبت داد.

علی شمخانی؛ دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نسبت به توقیف کشتی فرزندانش در سواحل هند واکنش نشان داد.

علی شمخانی در توییتی ضمن اشاره غیرمستقیم به این خبر آن را از سوی «ستون پنجم» دانست و نوشت که «نباید افکار خود را از دشمن اصلی به ستون پنجم منحرف کنیم» و وعده داد که بعدا «ناگفته‌ها» را خواهد گفت.

شمخانی با پیش کشیدن مسئله تحریم‌ها و برگرداندن اتهام به کسانی که او آنان را «غرب‌گراهای داخلی» خواند، جزییاتی از توقیف کشتی که گفته می‌شود در دور زدن تحریم‌ها استفاده می‌شود، ارائه نکرد.

تاکنون گزارش‌های متعددی درباره فساد اقتصادی و زندگی اشرافی پسران شمخانی منتشر شده است. پیشتر نیز درباره ساخت برج‌های تجاری-مسکونی با قیمت‌های نجومی توسط خانواده شمخانی افشاگری شده بود.

کشتی «کابل»، متعلق به شرکت آدمیرال با مالکیت حسن و حسین شمخانی، با همه محموله آن، از 10 روز پیش به دلایل نامعلوم در بندر کاندلا در هند توقیف شده‌ است.

کشتی با حکم دادگاهی در هند توقیف شده و از آنجا که این کشتی با پرچم ایران در حال تردد نبوده، بنابراین سازمان بنادر و دریانوردی امکان ایران امکان ورود به این موضوع را ندارد.

داده‌های «مرین ترفیک» نشان می‌دهد که این کشتی ایرانی با پرچم جمهوری لیبریا، از کشورهای آفریقای غربی، در حال تردد بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا