ایرانسیاست

واکنش ظریف به اظهارات مقامات آمریکایی درباره ادامه تحریم ایران

وزیر امور خارجه ایران گفت دولت آمریکا شادمانه از کشتن شهروندان ایرانی در نوروز و شروع سال نو ما، احساس غرور می‌کند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود در واکنش به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی درباره ادامه به اعمال تحریم علیه ایران گفت: دولت ایالات متحده، شادمانه از کشتن شهروندان ایرانی در نوروز و شروع سال نو ما، احساس غرور می‌کند.

ظریف در این پیام که به زبان انگلیسی نوشته اظهار داشته است: “دولت ایالات متحده، شادمانه از کشتن شهروندان ایرانی در نوروز و شروع سال نو ما، احساس غرور می‌کند. کاخ سفید سیاست فشار حداکثری خود را به سطح بی سابقه ای از ضدیت با انسانیت و حیات انسان‌ها رسانده است. پیام ایران خطاب به ایالات متحده: سیاست شما سبب بدنامی همیشگی خواهد بود ولی ایران تسلیم نخواهد شد.”

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز آمریکا در هفته جاری پیامی صریح به ایران فرستاده است که شیوع ویروس کرونای جدید، تهران را از تحریم‌های اقتصادی واشنگتن نجات نخواهد داد.

وزیر امور خارجه ایران با ‎مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره شیوع جهانی ویروس کرونا به صورت تلفنی گفتگو کرد.

محمد جواد ظریف٬ وزیر امور خارجه ایران و یوزپ بوررل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماسی تلفنی درباره شیوع ویروس کرونا(کووید-19) در جهان و ایران گفتگو کردند.

به گزارش سایت وزارت امور خارجه ایران٬ دو طرف در این گفتگو اقدامات ایران بویژه موانع پیش روی این کشور در مقابله با شیوع کرونا را بررسی کردند.

براساس این گزارش بوررل ضمن اعلام همبستگی با ایران و رد تحریم های یکجانبه آمریکا علیه بخش سلامت٬ خواستار همفکری و همیاری کشورها برای یافتن راه حل های موثر در این زمینه شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا