خاورمیانه

واکنش عبدالمهدی به حمله موشکی به سفارت‌خانه آمریکا: تداوم این حملات، کشور را به میدان جنگ تبدیل می کند

عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر دولت پیش‌بُرد امور و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق ضمن محکوم کردن حمله راکتی امشب به ساختمان سفارت ایالات متحده آمریکا در بغداد، تصریح داشت: تداوم این حملات، کشور را به میدان جنگ تبدیل می‌کند.

به گزارش «بغداد الیوم»، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر دولت پیش‌بُرد امور و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به نیروهای امنیتی دستور داد برای ممانعت از تکرار «تجاوز» به سفارتخانه آمریکا در بغداد، تحقیقات و بررسی‌های لازم را انجام دهند.

 

عبدالمهدی در این بیانیه اعلام کرد، بار دیگر تجاوز به هیات‌های دیپلماتیک خارجی با سقوط چندین راکت به داخل محوطه سفارتخانه آمریکا در بغداد تکرار شد، ما این اقدامات قانون‌شکنانه را که موجب تضعیف دولت و وارد شدن خدشه به حاکمیت کشور و نقض حرمت هیات‌های دیپلماتیک موجود در اراضی عراق می شود، تقبیح و محکوم می کنیم.

وی افزود: به نیروهای مسلح دستور انجام تحقیقات و بررسی‌های لازم برای ممانعت از تکرار این تجاوزات و دستگیری عوامل شلیک این موشک‌ها را صادر کردم تا در دستگاه قضایی به مجازات برسند، تداوم اینگونه رفتارهای غیرمسئولانه که همه کشور تبعات و پیامدهای مخاطره‌آمیز آن را متحمل می شود و منجر به آسیب دیدن منافع عالی عراق و مناسبات‌ کشور با دوستان می شود و عراق را به تبدیل شدن به میدان جنگ می کشاند. به ویژه آنکه این تحرکات در حالی انجام می شود که دولت اقدامات لازم برای اجرای طرح پارلمان در خروج نیروهای خارجی از خاک کشور را آغاز کرده است، از همین رو دولت تاکید می کند که متعهد به حفاظت از همه هیات‌های دیپلماتیک و اتخاذ اقدامات لازم برای تحقق آن در چارچوب قانون است.

عبدالمهدی در پایان از همه گروه‌های مسئولیت‌پذیر خواست تا از دولت را برای عملی کردن تعهدات عراق حمایت کنند و برای متوقف‌سازی این اقدامات و شناسایی عاملان آن نقش‌‌آفرینی کنند.

گفتنی است که ساعاتی قبل پنج راکت به سمت منطقه الخضرا و سفارت آمریکا شلیک شد که در پی آن آژیرهای هشدار سفارتخانه ایالات متحده آمریکا به صدا درآمدند.

پس از آن اکانت رسمی توییتری نخست‌وزیری عراق برخورد چند کاتیوشا به محوطه‌ی سفارت آمریکا را تأیید، و نسبت به عواقب این نوع اقدامات ابراز نگرانی کرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا